Dotter med Ätstörning?
Min dotter är 16, härom dagen lade jag in kläder i hennes garderob när ett papper föll ned.
På papperet stod det "kost vecka 16-20", och det som oroar mig är att hon som frukost hade skrivit en kopp grönsaksbuljong, grönsallad till lunch, en kopp grönsaksbuljong till mellis (+ eventuellt ett kokt ägg) och lite middag (så mamma och pappa inte tror att jag inte äter), under stod det även flera punkter om att hon skulle sprida ut maten på tallriken, tugga tuggummi om hon var hungrig när hon absolut inte fick äta, att hon skulle tugga maten minst 30 gånger innan hon svalde osv.
Hon hade även skrivit ner sin vikt vid flera olika tidpunkter på dagen samt mått på sin kropp.
Jag har inte märkt någon drastisk viktnedgång på henne eller annat skumt med henne på sistone, men detta gör mig extremt orolig att hon lider av någon slags ätstörning som kan leda till anorexia och liknande.
Vad ska jag ta mig till? Jag kan ju inte driekt säga att jag läst privata papper, det var kanske fel att göra det men nu är jag bara så orolig för min dotter!