• levainuet

Clearblue Fertilitetsmonitor

Hej!

Jag har använt min monitor sedan januari, och den har visat på ÄL varje testomgång. Men nu hade jag direkt 12 dagar med hög  fertilitet och idag (dag 21 visar max ÄL)

Har aldrig tidigare haft så många som 12 dagar med hög, hur visar den för er?   

• Svar på tråden Clearblue Fertilitetsmonitor
  • Halmstadtjej1986
    Lino83 skrev 2012-09-15 00:21:11 följande:
    Mensen kom idag.. Men på ett sätt så är det lite spännande eftersom jag nu ska börja med pergotime nästa vecka.
    Någon som vet om det går bra att äta pergotime och ändå använda sig av clearblue fertilitetsmonitor? Risk för missvisande resultat?
    Jag har hört att det absolut kan vara missvisande, men det är framförallt om den visar "mellan-läge" typ hela tiden. Får du dock ett max-utslag så är det ägglossning. Så har jag iaf fått det förklarat för mig.
    Använder dock inte pergotime, men har vänner som har gjort.
    Lycka till!
  • Halmstadtjej1986
    Patricia Helena skrev 2012-09-14 15:57:51 följande:
    Hej Halmstadtjej. Det kommer nog bli lättare för er med monitorn nu! Grattis till den stora vikt nedgången :) det där med ÄL flytningar är jag inte så bra på. Och håller inte sådär jätte koll på mina egna i heller. Men har hört att dem ska ju vara trådliknande när man har ÄL. För att Sperman ska kunna ta sig fram på ett bra sätt. Själva gick min monitor ner på 2 ploppa idag på dag 14. Så här börjar den eviga väntan nu :/
    Hur menar du med gick ner till 2 ploppar?..Blev det aldrig nåt max-utslag denna månaden?
    Har ni försökt länge?

• Patricia Helena

Jag har hört samma sak som du säger Halmstadtjej, att monitorn ändå ger Max utslag när det väl är ÄL på G :) fast man går på Pergo. Jodå jag fick MAX utslag på dag 12 o 13. Nu idag på dag 15 gick den ner till bara 1 plopp. Har ni som använder monitorn också upptäckt att när apparaten är avstängd och man lutar den lite, så kan man ju skymta alla ikonerna på den. Och nere i vänster hörn kan man se ett plus o ett minus. Har kollat i manualen och dem ikonerna finns inte med. Kan det vara så att i framtiden ska monitorn också kunna läsa av om vi är gravida? Jag tänkte själva ringa till Clear Bloue nu på måndag och fråga om detta. Ville bara kolla om ni också sett det? Glömde skriva att vi har försökt i 4 år nu Halmstadtjej :/

• Halmstadtjej1986
    Patricia Helena skrev 2012-09-15 12:53:24 följande:
    Jag har hört samma sak som du säger Halmstadtjej, att monitorn ändå ger Max utslag när det väl är ÄL på G :) fast man går på Pergo. Jodå jag fick MAX utslag på dag 12 o 13. Nu idag på dag 15 gick den ner till bara 1 plopp. Har ni som använder monitorn också upptäckt att när apparaten är avstängd och man lutar den lite, så kan man ju skymta alla ikonerna på den. Och nere i vänster hörn kan man se ett plus o ett minus. Har kollat i manualen och dem ikonerna finns inte med. Kan det vara så att i framtiden ska monitorn också kunna läsa av om vi är gravida? Jag tänkte själva ringa till Clear Bloue nu på måndag och fråga om detta. Ville bara kolla om ni också sett det? Glömde skriva att vi har försökt i 4 år nu Halmstadtjej :/
    Jag ser samma sak på min, har också undrat vad det är för ikoner. Jag kan även se en "bock" . Så alltså +, - och en "bock" kan jag se. Skriv gärna här när du pratat med Clearblue, kan va spännande å se vad dem säger. :)
    Har ni använt monitorn länge?...Har ni fått någon hjälp av sjukvården, eller har ni försökt bli gravida "själva" i 4 år?
  • Halmstadtjej1986
    Lino83 skrev 2012-09-10 11:11:16 följande:
    Oh, vad trevligt att det blivit lite liv i denna tråden! :)

Jag är på dag 30 idag och det är nu som "väntan" är näst intill olidlig.. Har en cykel på mellan 32-35 dagar och enligt min ÄL så har jag förväntad (icke?) BIM på fredag. Har INGA symptom dock så jag tror inte det tagit sig denna gången heller, men måste säga att jag hittills gillar fertilitetsmonitorn skarp! :)
    Hur har det gått?..Har mensen kommit eller har du grav-testat dig?..*håller tummarna hårt* :)
  • Patricia Helena

Vi har blivit utredda för 2 år sedan, min man har lite dåliga simmare. Men dem sa att vi nog inte hade några problem ändå, att skaffa barn på egen hand. Jag ska ringa CB imorgon, så jag hör av mig vad dem säger :)

• Lino83

Tack för tanken, men mensen km i fredags. Skabrösa med Pergotime på tisdag!

• Lino83

Tänker inte använda mig av monitorn nu när jag börjar med pergotime, eftersom risken finns att det blir missvisande. Ska på VUL nästa tisdag och ifall de ser några ägg på G då så ska jag börja med clearblues digitala ÄL-test igen.

Lycka till alla!

• Halmstadtjej1986
    Lino83 skrev 2012-09-17 14:37:02 följande:
    Tänker inte använda mig av monitorn nu när jag börjar med pergotime, eftersom risken finns att det blir missvisande. Ska på VUL nästa tisdag och ifall de ser några ägg på G då så ska jag börja med clearblues digitala ÄL-test igen.

Lycka till alla!
    Men om fertilitetsmonitorn kan vara missvisande så kan väl likväl vanliga ÄL-stickor också vara det?..Eller?..
  • Lino83

Njä, som jag förstår det så blir det fel med monitorn eftersom den visar fler "höga" dagar och då blir ju hela cykeln missvisande enligt monitorn. Den visar ju max när jag väl har ÄL, precis som de digitala stickorna oxå gör. Med ÄL-stickorna behöver jag dessutom bara kissa på sticka i max 7 dagar, men med monitorn så blir det ju 20 stickor... Eftersom cykeln är så lång. Man gör ju som man vill, men jag kör på digitala stickor igen, känns mer enkelt och pålitligt för mig nu när jag går på pergo. :) Följande hämtat fr Clearblues hemsida: "Klomifencitrat kan höja östrogennivån vilket kan leda till att hög fertilitet indikeras för tidigt i cykeln eller under för många dagar, och i vissa fall att monitorn inte visar dagar med maximal fertilitet även under ägglossning."

• Lino83

Ursäkta att all text kom i ett stycke, blir lite knasigt när man skriver på surfplattan.... :)

• Patricia Helena

Ja men det tycker jag du gör rätt i Lino83. Då blir det mer pålitligt, när du väl har ÄL. Jag skriver också på min IPad, då kommer också allt i ett stycke hur jag än gör hehe....

Svar på tråden Clearblue Fertilitetsmonitor