• Marie-anne

vad heter era husdjur=) katt, hund,kanin mfl!

jahappsTungan ute jag är lite nyfiken och undrar, vad heter era husdjur? katt ,hund,kanin, mfl?
    min första katt döpte jag till Mix,ed colour,kallades Mixa. min andra katt heter black and whites Mr sotis,sotis. och min katt som jag var tvungen att ta bort hette Mixe,d emotions, Mixi, hon hette det för att jag hade delade känslor att skaffa en likadan katt som jag hade, en sköldpaddsfärgad, då min katt Mixa fick cancer och jag skaffade en ny ett halvår senare. oj jag glömde ju, jag hade emellan mixi en honkatt som döptes till Maxi,(hon kom från kristinehamn och dom har ica maxi där=) men jag fick lämna tillbaka henne till katthemmet då hon gav sej på sotis. men hon fick behålla namnet, iaf vad jag vet!  Okey! det var mina katter det! har även haft hamster, trazan och banarne och en ökenråtta som hette cindy som fick två ungar, tjico och kvick, som dock den ena bet mamman ihjäl då jag missade att den var könsmogen och den andra slog en granne till mormor ihjäl då han sa den var sjuk. dom ligger begravda på landet och där ligger även mixi, mina ökenråttor ligger i heliga mark då kyrkan ägde den marken då mormor bodde där.

• Svar på tråden vad heter era husdjur=) katt, hund,kanin mfl!
  • sahara

Astor (hund)
    Sotis (katt)
    Kissen (katt)
    Staren (tupp, såg ut som en stare när han var ungtupp)
    Conny (tupp)
    Desire (höna)
    Majken (höna)
    Tant Brun (höna)
    Eva (höna)
    Inger (höna)
    Svea (höna)
    Angelique 1 (höna)
    Hilda (höna)
    Hulda (höna)
    Angelique 2 (höna)
    Tufsan (höna)

• Pimpinellan

Våra tre fårdamer heter:
    Fru Fjant-har nerverna utanpå
    Fru Boss-alltid bossig av hö och skräp
    Fru Bas-hon har världens basröst

Vi har haft Fru Gnägg,Fru Rymling,Fru Kalsvans,Fru Tam och en massa andra "fruar"  också. Väldigt olika personligheter och ibland döps de efter det och ibland av sitt utseende.

• Farbror frej

Katt 1- Hitler
    Katt 2- Watson 

• bellzan

Skrev här tidigare. Men tänkte lägga till nu när jag fått hem en liten kanin, som heter Alvin. Super sött!:)

• Dr Mupp
    Dr Mupp skrev 2012-04-14 09:23:04 följande:
    Kaninerna heter Yoda och Dior
    Hamstrarna heter Lurva och Jerry (Tom dog för ca 2 månader sen)
    Sugmalen heter Oskar, de andra fiskarna har inga namn.

Ändrar.

Kaninerna:
    Dior
    Yoda
    Ludde
    Rosen
    Abbe
    Solaris
    Ture
    Drulle.

Marsvinen
    Vanja
    Bella
    Anita

Hamstrar
    Bill och Bull (Lurva och Jerr dog för några veckor sen av ålder) 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Trixie

Nuvarande

Ambrosia (hund)

Trixie(katt)

Avlidna katter

Ice

Smirnoff kallades smirre.

Avlidna hundar

Shiva

Prinze

Chager kallades char

Falcon

Donna

Roy

fuck you thunder
  • Stålmamma

Har 2 katter, Snuttan och lillkisse hade en katt för flera år sedan som vi var tvungen att ta bort hon hette Slida som barn hade jag oxå flera djur en katt som jag bytte namn på lite nu o då i bland hette han blunder ibland sotis och ibland tudor den andra barndomskatten hette Tusse sedan har jag haft flera hamstrar som de flesta gette dixi eller liknande

• pluvdo

Katterna jag har nu heter Cissi (hona), Kentay (hane) och Zäta (Z) (hona). Zäta hade även en androgyn syster vid namn Ex (X) som dog för ett par år sedan.

Så har jag haft massa andra djur.

En hund vid namn Yummy.

En kanin som hette Fjodor Puck (kallades för Fjodor).

Hamstrar vid namn Powke, Squeekee, Spankee (jag döpte inte honom), Smowke, Moowse, Crowze, Cowke, Hankee, Yankee, Jerkee, Eton (jag döpte inte honom) och så skall det vara några till, för jag har för mig att jag hade sexton stycken.

Ökenråttor vid namn Pucko, Miffo, Fjant och Lennart.

En sköldpadda vid namn Skalman.

Fler katter, däribland Isidor, Cissi, Gosan, Findus, Gustaf som familjen ägde när jag var liten samt kattungar till Gosan (bland annat Sören, Sixten, Sally, Sune, Sara, Vicki, ännu en Cissi, Nisse, Tom, Tristan, Sessan, etc. som dock familjen döpte tillsammans), kattungar till Cissi (Salvia, Khan, Thor (jag döpte inte honom) och Twitch och så Zätas kattungar Oliver och Oscar samt fyra kattungar som de nuvarandra ägarna fick döpa och de fick då namnet Kitkat, Laban, Snövit och Plura.

• nåldyna
    Nu levande djur:
    Enzo - hund
    Texas - hund
    KingCat - katt

Ängladjur:
    Olga - hund
    Urax - hund
    Frynarn - hund
    Moa - häst
    Wilma - häst
    Glossa - häst
    Nova - häst
    Rumar - häst
    PataPooh - katt
    Jämmer - gerbil
    Elände - gerbil
    Sinner - undulat
    Saint - undulat
    Pim - sköldpadda
    PimPim - sköldpadda 
  • RÖV

Min exotiska tjockis katt heter Bob Marley :)
    När jag var barn hade jag också en svart vacker häst den hette Spirit. Vila i frid

• Thaleya1
    Nu levande husdjur:

jag har en räka och en fisk, men har ej döpt dem..nu fick jag dåligt samvete :P
    Katt - Sylvester, kallas för Silver i dagligt tal.
    Katt - Oliver, säger ett fåtal gånger Oliver-san eller Olivester till honom.
    Hund - Kida, när hon är elak kallas hon för al-qaida.

Tidigare djur som bor hos mamma och pappa nu eller är i himmelen.

Vandrande pinnar - hade ca 300 som alla hette, Åsa - nisse, Nisse - åsa , åsa och Nisse.
    Fiskar - Pricken, Figaro, Pia, Molly är de jag minns.
    Groda - Augustus
    Gris - hette också Pricken
    Katt - Simba
    Katt - Murre
    Katt - Micken
    Katt - Lurvas
    Räv - Mickel
    Kanin - Bubblan ( Bubbelisa kallades HAN dock för).
    Kanin - Mimmi (ej döpt av min familj.)
    Hamster - Kim
    Sköldpaddor - Skalma, Kompis och Grey
    Marsvin - Toulouse
    Möss (minns tyvärr inte, vi hade 4 st).

En häst vi tog hand om en sommar som hette nått på M minns inte namnet, Meezir typ fast inte riktigt. Och en hund en sommar som hette Bits-Int.
  • Gul13

Alla djur lever inte för tillfället. Alla får och höns har heller inte namn ska erkännas.

Katt
    Månsan
    Singo
    Sara
    Stina
    Murre
    Skrabban
    Cattis

Hund
    Drum
    Nelly
    Emil

Häst
    Aramis
    Fanny
    Linus
    Pontus
    Opus
    Idor
    Daffe
    Rasmus

Får
    Majsan
    Malin
    Seven
    Stjärna
    Linus
    Bosse
    Ludvig
    Isak
    Luddvig
    Fläcken
    Samarin
    Margit
    Älvan
    Kjell

Höns
    Morran
    Kackel
    Silverkungen
    Pricken
    Ulla
    Olle
    Laxan
    Karolina
    Lillan

Svar på tråden vad heter era husdjur=) katt, hund,kanin mfl!