• dollfaces

guldbrev.se

Någon som skickat smycken till dem å såfall va tyckte ni ? :) funderar på göra de men vet inte riktigt så skulle vilja ha ett omdöme. eller kanske om där är några andra man ska kolla med ist.

• Svar på tråden guldbrev.se
  • voldis

Jag använde guldbrev och var nöjd. Fick bra betalt, pengarna kom fort och trevlig kontakt när man ringde. Det negativa var att man fick priset på sms när de hade vägt guldet och direkt skicka de pengarna, jag trodde att jag skulle få tacka ja eller nej. De funkar, men hade jag sålt guld idag hade jag hellre gått till en guldsmed personligen och förhandlat lite om priset

• eulalian

Skickade in mitt guld och fick mycket sämre betalt än jag själv räknat ut med brevvågen enl deras hemsida.

"ja men under natten gick guldpriset ner och då får du ju betalt för dagens pris" svarade hon. När jag tittade var det samma pris igen... Fusk..?

• dollfaces

hmm okej. de enda ja inte vet är vilken karat min är på. skulle ja sälja de hos affären fick ja 629 å de va lite tyckte ja.

• Natalie03

Nöjd med Guldbrev.se!

Jag och min mamma har använt oss av Guldbrevse. Fick bättre betalt än hos den lokala Guldsmeden,
    Det gick väldigt snabbt som någon noterat, men jag bad då om en specifikation
    på vikt, karat och vilket pris jag fått och det stämde. 

• Mig lurar du inte

Fullständig lureri!

På följande sätt bedriver dom handeln med guld!

Du tittar på deras sida vad guldpriset står sig i. Det kan variera men mestadels så ligger priset på 18k strax över 200kr/g? Du beställer deras guldbrev och uppmanas att skicka in det dagen efter för att ta del av deras FANTASTISKA erbjudande, som för övrigt inte existerar enl dom själva, då priset styrs av världsmarknadspriser.  OK?! Sagt och gjort så bestämmer du dig ändå att kolla på kvällen vad priset står sig i på deras hemsida och den ligger på som sagt på strax över 200. Dagen efter så MÅSTE du skicka in brevet för att få det bästa priset för ditt guld (enligt dom). Då tittar man givetvis på deras hemsida och det ser ju bra ut!!! Man får över 200kr/g? Man bestämmer sig för att skicka in sitt brev och man väntar.

Nu kommer förklaring på hur dom bedriver GULDBREV?.

Givetvis så är man nyfiken på om priset ändrat sig och man kollar på deras HS och ser till sin fasa att priset för 18k guld, som tidigare under dagen varit 220kr är nu nere i 129kr!!!!!

Plus att dom tar ut en avgift på 29kr/g så med andra ord så har priset sjunkit med ÖVER 100kr/g på ngr timmar???  Denna prissättning upprepas på exakt samma vis varje dag under den veckan jag kollat. Lätt att sätta högt pris på guldet när posten inte kommer med brev. När i sin tur posten kommer, någon gång på eftermiddagen så är priset helt plötsligt nere med 100kr. För att sen åka raketfart upp till 230kr några timmar senare när dom inte får fler brev för dagen att värdera.

Sen har dom olika prissättningar beroende på om du kollar på din telefon, surfplatta eller stationär dator. Hur är detta möjligt frågade jag? Fanny på kundtjänst säger att priset styrs av dom olika ?kanalerna? WTF!!!!!! Christoffer på samma kundtjänst vet inget om olika kanaler eller vad Fanny pratar om, MÄRKLIGT!!! Han har inövat samtal på att alltid svara med att ?guldpriset styrs av väldsmarknadspriser?. Ehhh Priset går då enlig VMP upp å ner med 100 kr varje dag och på samma tidpunkt. JAG SKA BÖRJA HANDLA MED GULD!!! Om det nu är så förutsägbart  så behöver man aldrig mer jobba. Handla med guld. Köp 1000g för 129= 129000kr sälj på kvällen eller morgonen enl GB priser så har du tjänat på mindre än ett dygn 91000kr DVS du säljer för 220kr/g

Jag råder ALLA att inte skicka iväg sitt guld till detta så kallade seriösa företag. Jag fick mitt guld verderat till 5700kr men givetvis så köpte jag inte det. När jag fick tillbaka mitt guld gick jag till Smycka i detta fallet och jag fick i handen 9100kr för samma vikt.  

PS. Ska tillägga att jag kontaktade Kalla Fakta om detta och jag va långt ifrån den ända som gjort det.

• Marit A

Jag skickade in guld och en del silverbestick till Guldbrev, fick ett riktigt skambud, inte alls priserna som visades på sidan!!!! Sen när jag ville ha tillbaka sakerna var det krångel och jag kände att jag blev otrevligt bemött.

Sålde sakerna till webbguld istället som min kompis tipsat om och priset blev nästan det dubbla. De berättade även att en klocka jag ville sälja var mer värd än själva guldvärdet så de skickade den tillbaka till mig gratis. Sålde den sen på auktion :D

• Citronella

Gör det inte det är ett blufföretag. Man får inte så mycket betalt som det står på hemsidan och när man vill dra sig ur pga det så tar de betalt annars får man inte tillbaka smyckena. Jag lämnade en negativ recension och blockerades från deras sociala medier. 

Rekommenderar diamantbrev istället de är seriösa och betalar bättre.

Svar på tråden guldbrev.se