• Glosan

Min 5-åring behöver fortfarande blöja på natten

Hur ska vi hjälpa honom bli av med den? Går det? Eller har det med kroppens mognad enbart att göra? Det är svårt att få honom att inte dricka så mkt på kvällen, han är oftast så törstig. Ibland tar vi upp o kissar honom innan vi går o lägger oss, men det känns inte som det hjälper. Vissa näter är blöjan torr, men nu på sistone tycker jag det var rätt länge sedan den var torr.. Suck.. tycker synd om honom, han vill verkligen inte ha blöjan o känner sig för stor för det..

• Svar på tråden Min 5-åring behöver fortfarande blöja på natten
  • MaPaFrid

LindaW är han inte torr trots medicin?

• Raira

LindaW min dotter får oxå medecin dessa frystorkade tabletter , min tjej tar 2 tabbletter innan sänggående(1 fungerade inte) och vi tar och kissar henne nattetid och det fungerar perfekt .

Det är bra att veta som förälder att det finns medecin att ta och det är inte barnets fel att det inte kan hålla sig tor när den kommit upp i f-klass åldern .

• LiNdaW
    MaPaFrid skrev 2012-04-19 19:48:06 följande:
    LindaW är han inte torr trots medicin?
    nej han har ätit de en månad ochde har inte blivit någon förändring alls. han kissar till och med igenom var och varannan dag :/
  • LiNdaW
    Raira skrev 2012-04-20 11:47:38 följande:
    LindaW min dotter får oxå medecin dessa frystorkade tabletter , min tjej tar 2 tabbletter innan sänggående(1 fungerade inte) och vi tar och kissar henne nattetid och det fungerar perfekt .

Det är bra att veta som förälder att det finns medecin att ta och det är inte barnets fel att det inte kan hålla sig tor när den kommit upp i f-klass åldern .
    han har bara fått en tablett varje dag.. kanske funkar bättre med 2 tabletter då. hur lång tid tog de innan medicinen funkade på din dotter? 
  • Busbellan
    LiNdaW skrev 2012-04-20 15:53:16 följande:
    han har bara fått en tablett varje dag.. kanske funkar bättre med 2 tabletter då. hur lång tid tog de innan medicinen funkade på din dotter? 

Testa med två tabletter då. För oss funkade det med en tablett redan första natten däremot har barnen en kusin där det nog tog några månader med två tabletter innan det funkade
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Emma3

Ja de är så olika det där. Våran son slutade med blöja dag tid innan han var 2,5 år. Hade nattblöja ca ett år till. Min mamma sa att när blöjan varit torr  ca 10 dagar i sträck ta bort den men det blev aldrig 10 dagar i sträck men sonen ville själv ta bort natt blöjan och han var då ca3,5 år och det funkade ok några olyckor då och då men någon månad senare flyttade vi och då kissade han i sängen varje natt så då började vi med att han fick kissa innan han la sig + att vi kissade honom innan vi la oss och de funkade då kissade han sällan i sängen. Så vi gjorde så ca 1½ år innan vi nu innan han blev 5 år vågade sluta kissa honom innan vi la oss. Men de gick bra så nu kissar han bara innan han lägger sig och om han blir kissnödig innan morgonen vaknar han oftast av sig sjäv och går på toaletten. Bara någon enstaka olycka.

♥ Våra underbara barn! Leo-07 ♥ Wilma-09 ♥
  • Raira
    LiNdaW skrev 2012-04-20 15:53:16 följande:
    fungerade derekt med 2
  • Tanja f

Vi har varit till doktorn med vår son och på den här sajten är ungefär samma info som vi fick:

www.torrnatt.nu/

Jag tror att om man ska vänta på att blöjan är torr på morgonen kan man behöva vänta hur länge som helst. 

• Glosan

Tack Tanja F - vilken bra sajt! Men - sägs det då att man skall ta bort blöjan på natten? Det var lite otydligt, men stod väl så under goda råd?!

• elefanten

Vill bara hoppa in här och tacka för tipsen i tråden och som vanligt känns det bra att det finns fler med samma funderingar.

• MaPaFrid

Har just varit hos barmottagningen med ett av mina barn och står nu i kö på en sänglarm. Här medicinerar de i sista hand.

Svar på tråden Min 5-åring behöver fortfarande blöja på natten