• Deelicious

Vem byter blöja i er familj?

Vem byter blöja på barnet i er familj?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem byter blöja i er familj?
  • Soltussen

Jag byter kanske något fler än sambon, eftersom jag är f-ledig, men hyfsat lika:) Kommer det bajsblöjor på kvällen, så brukar han få byta;)

• AnnaGreta 378

I vår familj byter den som är i närheten när det behövs bytas. Inga problem. Det är ju inte direkt jobbigt att byta blöjor

• westman85

mannen jobbar i en annan stad, så det faller på mig om veckodagarna, annars får han fasen byta :)

• Zirup

Lika ofta när båda är hemma men för tillfället är ju mannen föräldraledig så...

• Lajkie

Jag byter flest blöjor eftersom jag är hemma mest. Kortare arbetsdagar.
    När vi båda är hemma byter vi lika ofta. Slår dock aldrig fel att två sitter färdig på toa för torkning samtidigt som den tredje bajsat i blöjan :P har bara ett blöjbarn.

• 72Lisa
    Lajkie skrev 2012-04-12 22:31:47 följande:
    Jag byter flest blöjor eftersom jag är hemma mest. Kortare arbetsdagar.
    När vi båda är hemma byter vi lika ofta. Slår dock aldrig fel att två sitter färdig på toa för torkning samtidigt som den tredje bajsat i blöjan :P har bara ett blöjbarn.
    haha
  • Selma1966

Båda så klart. Den som är närmast och inget annat för händerna byter blöjan.

• kixan

Annat: Vi byter inte blöja. :p Bebisen är ec:ad sen födseln så det blev inte många blöjor som gick åt. Vi brukar turas om att ta henne på toa dock.

A -03, F -05, V -10 - karinkristina.wordpress.com -
  • QueenObscene

Dagtid är det jag eftersom jag är mammaledig och han jobbar, men när han är hemma är det oftast han, och det är aldrig för att jag säger att han ska utan han gör det på eget initiativ. Bajsblöja eller ej.

• FlitigaLis
    kixan skrev 2012-04-13 07:44:13 följande:
    Annat: Vi byter inte blöja. :p Bebisen är ec:ad sen födseln så det blev inte många blöjor som gick åt. Vi brukar turas om att ta henne på toa dock.
    ec:ad? betyder?
  • kixan
    FlitigaLis skrev 2012-04-15 18:20:50 följande:
    ec:ad? betyder?
    Elimination communication. Att erbjuda bebisen att slippa göra ifrån sig i blöja genom att lyssna på signaler/köra på timing/intuition.
  • kixan
    FlitigaLis skrev 2012-04-16 17:03:20 följande:
    Det verkar väldigt krångligt!

På nätterna då?
    Tvärtom är det rätt smidigt att slippa släpa med sig blöjor överallt och tvingas stå och sanera nedbajsade bebisar på offentliga toaletter. Ekonomiskt att slippa köpa blöjor och miljövänligt att inte slänga en massa blöjor.
    Skönt att slippa traditionell "potträning" och ha en unge som har blöja i 3-4 år.
    Nu är hon så "stor" (16 mån) så hon sover hela nätterna utan att kissa, innan hade vi pottan bredvid sängen och satte henne på den när hon vaknade till.
Svar på tråden Vem byter blöja i er familj?