• NeoBell

Snart 6 måanders som äter 8-10 ggr om dagen. (ersättning)

Min dotter är snart 6 månader, i ca två-tre månader har hon ätit ofantligt många gånger. Nu har vi gått över från NAN 1 till NAN 2 Pro i hopp om att hon skulle börja äte mer sällan. Hon äter ca 8-12 ggr om dagen. Ca 90-120 ml  åt gången. Ska tilläggas att hon sover hela natten och äter inget då.  Hon har heller inte kunnat bajsa själv om hon inte fått messmör i målen, därför valde vi Pro. Men det har blivit ännu värre.

Till min fråga nu då, är detta normalt, att äta så ofta??

Sen tar jag gärna emot tips ang. bajsningen också. Ska inte tarmarna ha mognat så vi slipper messmöret?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Snart 6 måanders som äter 8-10 ggr om dagen. (ersättning)
  • amandaanderssoon

"mes smöret" fanns kvar hos min son tills han började del amma och började ära "fast" föda oxå.. :)
    Och han hade nog helst ammat dagarna i ändå fortfarande! 

• NICU

Äter hon inga smakportioner än? Utan bara bröstmjölksersättning?

• NeoBell

Jo hon får några teskedar, men inte varje dag.

• Natulcien
    NICU skrev 2012-04-10 13:31:41 följande:
    Äter hon inga smakportioner än? Utan bara bröstmjölksersättning?
    Fast hon är ju inte 6 månader än, enligt TS, och smakportioner rekommenderas man ju att börja med först vid 6 månader...
  • Natulcien

Nu har jag aldrig använt ersättning, så jag vet inte riktigt hur det funkar. Men att äta ofta för en bebis under halvåret är ju normalt. Sonen ammades minst en gång varannan timme i den åldern. Men åt ingenting på natten.

• ProudMama

Låter inte så ofta tycker jag, hon äter ju inga stora mål åt gången. Har du läst på förpackningen för ersättningen? Där står det ju rekommenderad dagsdosering. Men det är ju väldigt olika från bebis till bebis. Rekommenderar Bvc fortfarande messmör?! De trodde inte jag... Här rekommenderar man laktulos och Sempers magdroppar. Funkar kanon på vår dotter som också äter PRO! Dock NAN PRO 1.

• Jowimo

Min dotter äter 5-6 måltider med ersättning 150-180ml åt gången äter inte alltid upp allt. Hon är snart 6 månader får lite gröt som smakis på kvällen men inget annat än.
    Har ni inte testat att ge mer varje gång så kanske det inte blir lika ofta.

Angående messmör så är det väl för saltet i som man ska vara lite försiktig med det. Kanske inte är bra om man ger det vid varje mål.

Svar på tråden Snart 6 måanders som äter 8-10 ggr om dagen. (ersättning)