Jag kan inte vänta på barn!!!
Jag är 17 år gammal och har i 1,5-2 år velat ha barn. Min sambo och jag blev gravida i november förra året, men fick ett fördröjt missfall och var tvunga att genomgå en medicinsk missfallsbehandling i mitten av februari detta år. Innan detta grät jag ofta över att vara barnlös, men nu efter att vi förlorande vår dotter har det blivit värre. Jag tänker hela tiden på hur allt skulle vara om hon fortfarande låg i magen och på hur det vore att bli mamma till ett annat barn. Jag slutar aldrig tänka på barn. Jag vill bli mamma så himla gärna att jag kan ge upp precis allt för det. Och efter missfallet sa jag och sambon att vi skulle börja försöka igen i höst.
Sen hände det som inte fick hända - han ljög. Han vill inte alls ha barn i höst. Han vill få andas och ta det lugnt ett tag först. Men jag kan inte vänta. Han fick det till och med att gå så långt att jag började berätta för folm och vi träffade till och med min läkare och pratade om detta (behöver äta pergotime, har ingen ÄL). Och inte heller kan jag tänka mig att lämna honom.
Vad ska jag göra?
Jag kan inte vänta i flera år till...