• majlinsa

Skillnad mellan britax max way och hi way?

Vi behöver snart köpa nya stolar. Och ät ute efter "små" stolar då vi har en hyandai i30 och jag gärna skulle vilja få in alla tre barn bak. Två bakåtvända och en frammåtvänd. Så vad är skillnaden mellan dessa två stolar? Hittar inga mått eller andra jämförelser? 

• Svar på tråden Skillnad mellan britax max way och hi way?
  • Nomen

Jag tror maxway är några centimeter längre i ryggen, men be att få prova i en butik så vet ni säkert. Tyvärr funkade inte maxway till min dotter, hon har lång rygg. Hon har en multitech II som vi är nöjda med, men den är bred. Det finns en stol som heter Klippan som jag tror är rätt smal, kolla in tråden om bilbarnsstolar.

• älskarlivet81
    majlinsa skrev 2012-04-07 09:06:24 följande:
    Vi behöver snart köpa nya stolar. Och ät ute efter "små" stolar då vi har en hyandai i30 och jag gärna skulle vilja få in alla tre barn bak. Två bakåtvända och en frammåtvänd. Så vad är skillnaden mellan dessa två stolar? Hittar inga mått eller andra jämförelser? 
    Varför behöver ni en liten stol för att ni har en huyndai i30? Vi har också en sådan och det är ju gott om plats i baksätet, eller ni kanske har halvkombi?

Vi har en hiway och den tar ingen plats känns det som!
  • majlinsa

Vi har ingen kombi utan modellen utan. Har en maxi cosy moby vi försökte sätta i mitten men sätet är för mjukt el nått för det blir inte bra..

Svar på tråden Skillnad mellan britax max way och hi way?