• Silverräven

Frakta hem möbler från Australien?

Hej alla!

Jag vet inte om det har är rätt forum for mitt inlagg men jag hoppas få svar. Vi bor i Australien och funderar på att flytta hem till Sverige snart. Under tiden vi bott här har vi samlat på oss en hel del möbler o prylar som blir svåra att skiljas från. Vi tog bara nagra resvaskor med oss från sverige nar vi flyttade hit och små saker som vi bett kompisar att skicka hit som paket har kostat en hel del. 

Någon som har skickat möbler o större saker hem till sverige via båt? Vilket bolag använde ni och vad kostade det ungefär. Hur lång tid tog det?

Har kollat in hemsidor på fraktbolag men blir inte så mycket klokare, Supertacksam om någon kan dela med sig av sin erfarenhet.     

• Svar på tråden Frakta hem möbler från Australien?
  • luthien42

Hej, ta kontakt med flera bolag och be dem komma hem och göra ett kostnadsförslag - de måste veta hur mycket volym det är för att kunna ge ett korrekt pris. Annars ring och fråga vad det kostar att skicka en halv eller hel container till Sverige, det kan de svara på, men frågan är väl hur mycket prylar ni har :) Det kan de se bara genom att se sig om hemma hos er. Vi använda Alfa moving när vi flyttade från Sverige till Asien, Asian Tigers ska också vara bra. Lycka till! /Jenny 

• Silverräven

Hej luthien, och tack för ditt svar. Jag har suttit här och skickat förfrågningar till ett antal bolag nu, bl.a. Alfa moving, inte Asian Tigers men ska kolla in dem också. Får jag fråga hur mycket ungefär ni flyttade och vad ni betalade för det?

• EmmaOz

Hej,

Vi flyttade fran Australien till Irland i ar, fick en quote av Grace Removals, for ca 4 boxar, 2 stora soffor, spjalsang, och en flatscreen TV for ca 1700 dollar, men vi bestamde oss for att salja moblerna och da var det billigare med transglobal, skickade 6 boxar for ca 600 dollar. Tog ca 3 manader.

Svar på tråden Frakta hem möbler från Australien?