vad ska man heta skrev 2012-04-28 08:58:12 följande:
proviva är inte dyr! inte dyrare än en yoghurt. socker får man ändå i sig i det mesta så det behöver man inte hänga upp sig på.
Det beror ju helt på vad man jämför med ett glas proviva på 2,5 dl motsvarar ungefär 7 sockerbitar vilket är ganska mycket socker.
Dyrt är ju en fråga om vad man tycker det är värt att lägga pengarna på. Köper du ett probiotika tillskott på tex apoteket så kommer du ner på nästan halva kostnaden per dos.
Vad beträffar socker så behöver man inte få i sig det i allt det handlar om vilka val man gör och vilken kost man väljer. En tallriksmodell innehåller i runda slängar kolhydrater motsvarande 80 sockerbitar per dag och sedan kan man räkna nedåt beroende på kostval. En strikt lågkolhydratskost som många med IBS blir hjälpta av innehåller ungefär motsvarande 7 sockerbitar per dag. Det handlar helt om vilka val man gör för mig är socker inget jag vill ha i min kost i onödan.
Socker är något man får pröva sig fram med om man har ibs för många funkar det oerhört mycket bättre att vara utan socker och sötningsmedel.