• milli79

Föräldrar med barn runt 1-4år, Tyresö?

Hej!

Har precis köpt hus i Trollbäcken i Tyresö och det skulle va kul att komma i kontakt med andra föräldrar med barn i ungefär samma åldrar/ålder. 

Har en son som blir 3år i juli och en dotter på 15mån. Jag har varit hemma med båda barnen nu men vi kollar även möjligheter till förskola. Förmodligen kommer jag vara hemma även under hösten. 

Ni behöver inte vara hemmaföräldrar utan även kul med lekkompisar efter förskola el helger. 

• Svar på tråden Föräldrar med barn runt 1-4år, Tyresö?
  • sandy sandy

heej!

vi flyttade till tyresö för ett par veckor sedan, till krusboda. känner ingen här jag heller :)
    har en son på snart 4 (2008) & en dotter på snart 1 (2011)

sonen går på förskola i nacka fortfarande där vi bodde innan men de båda har fått plats här tills augusti.

va hittar ni på på dagarna? :)        

• milli79

Hej!

Vi har inte flyttat än (flyttar i mitten på juli) nu bor vi i Hammarbysjöstad och har fullt upp med förberedelser inför visning. Jag & barnen har varit på Öland i veckan men åker tillbaks i morgon. Så vi har inte hunnit kolla in Tyresö ännu. Där vi bor nu finns en hel del att göra men vi får väl se hur det blir till hösten ifall vi får/vill ha dagisplats el om barnen blir hemma med mig ett halvår till. Antar att du börjar jobba till hösten då? Trivs ni bra (det lilla ni hunnit se)?

Kanske kan ses längre fram.      

• sandy sandy

Vi bodde på Henriksdalsberget innan, de e ju rätt nära sjöstaden.

Vi trivs jättebra hittils men har inte heller hunnit se så mycket av Tyresö då de varit sånt skit väder att vara ute i! Men gillar centrum allafall.
    Noel går på Bamsegympa i Trollbäcken

I aug. börjar jag jobba på nytt jobb, jobbade på Ingarö innan å de känns lite långt härifrån..
    Var kommer du ifrån? Hur länge ska du vara mammaledig då? Å hur kommer det sig att nu flyttar till just Tyresö? Hundra frågor ;)

• milli79

Låter bra och hoppas på lite fint väder framöver oxå. Bamsegympa låter kul men antar att det är för lite äldre än vår snart 3åring? 

Spännande med nytt jobb, vad blev det för något?

Jag kommer från Öland men har bott i Göteborg ett tag innan jag hamnade i Sthlm. Kommer du ifrån sthlm? Flyttar till Tyresö för att det verkar va ett barnvänligt område med bra kommunikationer till stan. Har inte kollat hus så länge men saknar att ha en liten trädgård så därför ville vi komma ifrån lägenheten.

Får se hur länge jag kommer att va hemma. Tycker fortfarande lilltjejen är lite liten för förskola men saknar samtidigt att komma hemifrån så vi får se om de börjar till hösten el i jan. Sonen leker bra själv och gillar inte stora barngrupper så känns inte som han passar så bra på förskola... så han kommer börja samtidigt som dottern, inte innan.

Har du hittat nån bra öppen förskola? Antar att det mest är mindre barn även på dem som finns i Tyresö...

Svar på tråden Föräldrar med barn runt 1-4år, Tyresö?