• Maddsutt

Min nya diet och viktminskning =) Vill du följa mig?

Igår började min nya diet, ketodieten. sök på internet om du inte vet vad det är =)

Mitt matschema för hela våren är:

05.30 - 3 ägg och vitaminer

08.00 - 140 g torsk/tonfisk, grönsaker, 0,66 msk olivolja

11.30 - 150 g kyckling, sallad, 35 g nötter

14.30 - 200 g keso, 3 st omega 3 tabletter

17.00 - 200 g nötfärs, sallad, 30 g jordnötssmör

21.00 - 250 g keso

//1638 kalorier

Dessutom ska jag träna på gym tre gånger i veckan och promenera 5 gånger i 40 minuter i veckan.

Igår började jag och det gick jätte bra! Förutom att jag inte kunde äta upp all mat, det var för mycket helt enkelt! =)

Min kostrådgivare tror att jag kan tappa upp till ett kilo i veckan! Heja mig!

Vill du följa mig här så skriv något, så jag vet om det är någon som följer mig! Vill du följas åt tillsammans, skriv gärna det!

Nu ska jag snart till jobbet och ska precis få i mig all torsk och mina vitaminer.

Och OJ vad jag springer och kissar hela tiden, jag tappar mycket vätska nu i början! Vilket är bra då jag har fibromyalgi och har mycket vätska i kroppen.

Mitt delmål är 70 kg, nu väger jag 83 kg. när jag nått till 70 ska jag shoppa upp ett presentkort på HM jag har på 1000 kr, tjo ho!

Kram på er! 

• Svar på tråden Min nya diet och viktminskning =) Vill du följa mig?
  • Maddsutt

men då ligger vi ju typ samma i vikten, jag ska med ner till 65 =)

idag var det svårt och komma iväg på min promenad, men min sambo som kör samma diet "tvingade" med mig! och nu känns det mycket bättre..

ny vecka och nya tag gäller! har tvingat i mig dessa biffar innan också, jag fattar inte varför, men hur vi än gör så blir de inte goda. kan det vara att det bara är nötkött och att de blir så kompakta?

hur går det för er?? 

• castillo

För mig har det inte gått nåt vidare under påskhelgen. Mycket middagar och godis, men idag har jag tag i tag i det haha. Har inte tränat då jag var på djurpark med sonen komhem kl 7 på kvällen och på dagen har ruta jobbat. Men har promenerat under helgen iallfall. Imorgon ska jag på kryss ing under dagen så ska tränna när jag kommer hem på kvällen. Min Ann ska med på dieten nu med och träningen så blir äcklade när man inte behöver vara ensam hemma heller. Så nu ska det bara vara nu. Son som äter pasta hemma. Ska försöka tränna extra i helgen då det är kalas både på lör och sön och kanske inte kommer att kunna motstå tårta så känns bra att veta att man tränar lite extra hårt innan . Läsk har jag slutat med och det känns bra det har varit en stor bov. Har i te vägt mig tänkte göra det efter 2 veckor istället så Att resultatet syns mer. Försöker håll mig borta från den då jag lätt ställer mig på den varje dag och minsta lilla so. Gått kol tappar jag hoppet. Hur har det gått sj

Maddsutt skrev 2012-04-09 18:37:17 följande:
    men då ligger vi ju typ samma i vikten, jag ska med ner till 65 =) idag var det svårt och komma iväg på min promenad, men min sambo som kör samma diet "tvingade" med mig! och nu känns det mycket bättre.. ny vecka och nya tag gäller! har tvingat i mig dessa biffar innan också, jag fattar inte varför, men hur vi än gör så blir de inte goda. kan det vara att det bara är nötkött och att de blir så kompakta? hur går det för er?? 

• castillo

Testa ha lite riven blomkål eller nått i med ägg och lite vatten kan funka. Har inte provat sj men vet att jag Hade i ajvar remiss när jag gjorde biffar för att få de saftiga och goda. Men alla gillar inte ajvar men det funka iallfall.

Maddsutt skrev 2012-04-09 18:37:17 följande:
    men då ligger vi ju typ samma i vikten, jag ska med ner till 65 =) idag var det svårt och komma iväg på min promenad, men min sambo som kör samma diet "tvingade" med mig! och nu känns det mycket bättre.. ny vecka och nya tag gäller! har tvingat i mig dessa biffar innan också, jag fattar inte varför, men hur vi än gör så blir de inte goda. kan det vara att det bara är nötkött och att de blir så kompakta? hur går det för er?? 

• castillo

Ha hahaaa vad fel det kan bli med i phone . Det ska stå bland annat att min man inte Ann ska med på dieten och att det blir änklare inte äckligare h hahaa

castillo skrev 2012-04-09 23:50:22 följande:
    För mig har det inte gått nåt vidare under påskhelgen. Mycket middagar och godis, men idag har jag tag i tag i det haha. Har inte tränat då jag var på djurpark med sonen komhem kl 7 på kvällen och på dagen har ruta jobbat. Men har promenerat under helgen iallfall. Imorgon ska jag på kryss ing under dagen så ska tränna när jag kommer hem på kvällen. Min Ann ska med på dieten nu med och träningen så blir äcklade när man inte behöver vara ensam hemma heller. Så nu ska det bara vara nu. Son som äter pasta hemma. Ska försöka tränna extra i helgen då det är kalas både på lör och sön och kanske inte kommer att kunna motstå tårta så känns bra att veta att man tränar lite extra hårt innan . Läsk har jag slutat med och det känns bra det har varit en stor bov. Har i te vägt mig tänkte göra det efter 2 veckor istället så Att resultatet syns mer. Försöker håll mig borta från den då jag lätt ställer mig på den varje dag och minsta lilla so. Gått kol tappar jag hoppet. Hur har det gått sj

• castillo

trött man blir på tel. Haha ajvar relish ska det stå

castillo skrev 2012-04-09 23:54:59 följande:
    Testa ha lite riven blomkål eller nått i med ägg och lite vatten kan funka. Har inte provat sj men vet att jag Hade i ajvar remiss när jag gjorde biffar för att få de saftiga och goda. Men alla gillar inte ajvar men det funka iallfall.

• Maddsutt

hur går det för er??? för mig går det ganska bra, har fuskat två gånger...

men nu är det ny vecka och dags att kämpa på! jag ska väga mig den 27 april =) 

• Eliasmamma

Får hoppa då jag precis som förra gången plussade precis när jag skulle börja :)

• castillo

Hej det va ett tag sen. Det har inte gått bra med alla kalas. Men börjat tränna mycket kampsport 2-3 dagar i veckan. Långpromenader och idag ska jag ta fram min bymball igen . Kör lite dans också och funderar på att kanske träna poledance men få se om jag får råd. Har ändrat mina mål. Mitt mål ska vara att fokusera på att bli så atletisk som möjligt istället för Tt haka upp mig på vikten Hur går det gör er

• Maddsutt

det låter bra! fokusera på rätt saker..

ja det kan vara jobbigt med alla fester och så, men man får tacka nej på ett fint sätt. det gör jag!

jag var och vägde mig igår. minus 4,2 kg i rent fett. upp 1 kg i muskler. minus 1 cm på låren, 2 cm på stuss, 5 cm i midjan och 7 cm kring magen!!!! kanonbra ju =)

är jättenöjd! 

nu är det fyra veckor till jag ska väga mig igen, kämpa på!

gör det du också, kom igen!!! 

• castillo

Tränar juh kampsport med min Pappa som har en förening. Det är en blandad stil mellan kikboxning taiboxning och kungfu. Sedan dansar jag hemma till Wii spelet eller sj med musik. Långpromenader. Sen idag ska jag iväg och köpa mig min pole dance stång . Har bestämt mig att jag ska lyckas med den så ska en väninna till mig ha sin vänn som ska hem till mig för att lära mig grunderna som är en pole dance instruktör. Har simkort så ska försöka få med det också i mitt schema .

Svar på tråden Min nya diet och viktminskning =) Vill du följa mig?