• Afsaneh

orolig mamma

Min son är 17 och det enda han tänker är att spela poker och bli rik.Vad ska jag göra ? Det känns att han har tappat intresset  till skolan.

• Svar på tråden orolig mamma
  • angeiica

Byt ut hans bankomatkort / visa till ett masteto ellrr vad det heter. han är ju bara 17.

• Nalle87

Jag är själv Pokerspelare och spelar rätt mycket. Är det så att han gör av med pengar på det eller pratar han om det som ett intresse/sport?

• Afsaneh
    Nalle87 skrev 2012-04-14 12:59:00 följande:

Jag är själv Pokerspelare och spelar rätt mycket. Är det så att han gör av med pengar på det eller pratar han om det som ett intresse/sport?

Hej Nalle,han har spelat väldigt lite en så länge men han pratar om det hela tiden och är en stor intresse och esport hos honom.Det är hans största dröm att bli poker proffs och kunna leva på det.Hur ska jag bära mig åt? Jag är oroligt.
  • Johan70

Det är inget fel att eftersträva sin dröm, men få honom att förstå att det inte är alla som lyckas bli rika på spel och i så fall är det viktigt att vara bra i skolan också.

Dessutom är det bra att kunna matematik och engelska om man skall spela poker på internationella sajter, och matematik och engelska lär man sig i skolan.

Har han vunnit några betydande summor ännu? Om inte, borde han nog fundera på hur bra han verkligen är på att spela och om han är så pass talangfull att han har möjlighet att bli proffs.

• Hitmandahl

Skall pojken bli pokerproffs är som ovan talat engelska och mattematik ytterst viktigt, speciellt sannolikhetslära.
    När han lärt sig det kommer han nog inse att chansen att han blir pokerproffs inte är så stor.

Svar på tråden orolig mamma