vad kan jag kräva?
för ca 1 år sen träffade jag en underbar man, frånskild och med 3 barn. Vi väntade ca 2 månader innan jag träffade hans barn och det sa klick direkt. Jag älskar honom och hans barn, de är för söta. Jag ställer upp i vått och torrt de veckor han har barnen, tror dessutom att jag tar mer ansvar än vad jag behöver för de, men jag älskar de små och honom så då är det svårt att låta bli :)
Det som blivit jobbigt är att då han har barnen varannan vecka - de veckorna finns inte jag, inga smygpussar, dåligt med kramar osv... det gör att de veckor han inte har barnen vill jag få gemensam egentid, gå på bio, laga middagar osv... passa på att ha lite mys med bara varandra. Han ser det inte så utan då vill han helst även kunna tillbringa tid med sina barn, ta med dem separat på egna saker... osv... helt ok, men kanske inte varje kväll, vad säger hans ex om det, vill inte hon ha sin tid med dem?
Nu vill hans barn att jag ska flytta in till dem. Det hade såklart varit skoj, men inte nåt jag tänkt ändå än på ett tag. Deras pappa har dock fått kalla fötter av deras tjat och vet inte hur vi ska göra nu. Han vill inte ses på ett tag och känner det som att alla drar och sliter i honom. Barnen kräver mycket uppmärksamhet så han curlar mkt med sina barn. Barnen spelar ut på att "så får vi göra hos mamma"....
Men i det stora hela, vad kan jag kräva?