Medicin/Progesterall pcos
Hej!
Jag har haft problem med medicin för min pcos ett tag nu och är så trött på de och får ingen hjälp. Jag har oregelbunden mens+lite andra saker iochmed pcos som viktuppgång, ökad behåring och att man kanske svettas lite mer. Jag har först fått diane mot detta men de tappade jag helt sexlusten av och fick konstigt nog jättemycket finnar av de+att jag helst inte vill äta p-piller så då fick jag spironolactone,.
De har funkat bra förutom att jag får men 2-3ggr per månad och de håller i sig i 5 dagar så de går inte att leva med längre. Jag har pratat med läkare tre gånger men dom söger att de inte finns något annat. Första gången skrev dom ut tabletter man skjuter fram mensen med men de är ju skitbökigt och de orkar man ju inte göra resten av livet.
Jag kan inte heller kombinera alkohol med spironolactone. Jag dricker inte särskilt ofta men ibland gör man ju de. Svaret jag fick från läkaren va att de är lika bra o sluta med de men vafan, klart man vill ta ett glas ibland! Blev smått irriterad... Har testat jasmine också men blev sjukligt trött av dom så slutade direkt.
Jag har läst om progesteall, någon salva. Är de någon som vet vad de exakt hjälper mot? Kombinera de och spionolactone? Eller är de någon som har någon mirakelkur för mig=)? Jag kan ju inte leva såhär och vill inte sluta med medicinen då jag bara går upp i vikt och blir hårig osv. Skulle vara så skönt om jag bara kunde få komma till ro med någon bra medicin så försöker nu vända mig till er så läkaren inte hjälper mig alls.
Tack!