• Bellsi91

livmoderinflammation?

Hej! Jag var på kk akuten igår för mina smärtor i äggstockarna, spec vänstra. Det fanns inga cystor, som jag misstänkte eftersomgan området har inte blivit smärtfritt eller bra igen efter op av den cystan jag hade för två månader sedan. Hon såg inget som verkade konstigt alls. Men jag var jätteöm när hon undersökte och hade jätteont i livmodern, som jag inte känt innan (eller ja jag har inte känt eller tryckt där. Men hon såg också flera stycken ganska stora, normalstora antagligen :p, äggblåsor på vänstra sida. Det är normalt va? Fast hon sa till mig att jag inte skulle ha ägglossning egentligen så det tyckte hon var skumt. Men fick inte någon mer förklaring. Utan hon misstänkte inflammation i livmodern. Någon som haft det? Kan det leda till äggledarinflammation osv? Är så öm och det gör ont. Men ska börja ta antibiotika men om det inte hjälper så vet dem inte va det är :( . Kan kanske ha gått med detta läääänge nu, de vet inte riktigt. Men vad kan hända om man går med det länge? :/

• Svar på tråden livmoderinflammation?
  • LillaViO

Hej!
    När jag hade livmodersinflammation fick jag jättehög feber och det kändes som om någon satte en kniv i magen och sakta, sakta snurrade runt.

Dessutom luktade jag rent ut sagt fruktansvärt från slidan. Det var så att sköterskorna kände på lukten vad jag hade. Och då hade jag bara känt av det i knappt ett dygn.

Detta var ca 2 veckor efter kejsarsnitt.

Hoppas att det sena svaret gav dig något, hur har det gått med antibiotikan? 

• patte85

jag har haft livmoders inflammation. kommer ihåg att jag hade fruktansvärt ont, kunde inte riktigt sträcka på mig när jag gick. kommer ihåg att jag fick antibiotika och att det gick över efter lite mer än en vecka. tyvärr har jag inte mer info till dig, eftersom det var ett par år sedan. men jag har inte fått några men av det tror jag. 

Svar på tråden livmoderinflammation?