Ni som har/har haft Graseby MR10
Falsklarmar/falsklarmade detta larm ofta för er? Blev det värre när barnet blev mer rörligt?
Vår son har en del längre andningsuppehåll när han sover samt trånga luftvägar och har därför fått medicin och andningslarm i lite i förebyggande syfte, för att undvika tillbud. Han fick larmet när han var 2,5 månader och är nu 4 månader. Det har falsklarmat enstaka gånger men inatt larmade det tre gånger. Kunde inte se någon påverkan på min son, han vaknade till lite när det lät, men var som vanligt i färgen osv. Han andades inte heller snabbare, vilket han brukar göra om han haft ett litet uppehåll innan, och larmet stängde av sig självt innan jag hann fram (hans säng står typ en dm ifrån vår säng). Jag tolkar detta som falsklarm, men samtidigt så hände det ju tre gånger. Om något satt fel borde det väl ha larmet ännu fler gånger, men om han verkligen hållit upp i 20 sekunder borde det väl ha märkts?
Kan det bero på att han rör sig mer och sensorn därför tappar kontakten lite, eller att han råkar ligga lite på slangen/slangen knycklas ihop?
Tacksam för era erfarenheter!