• Anonym

Gift med vem??

Om man går in på Ratsit och söker på en person som är gift, då står det tex:
    Gift med 690101-xxxx

Men det hände mig att jag sökte på en person och det står bara Gift.
    Är det någon som vet varför?
    Gärna inte en massa spekulationer, utan om någon verkligen vet så snälla svara på min fråga!

• Svar på tråden Gift med vem??
  • PojkMamma85

om du vill veta vem personen är gift med kan du väl kolla med skatteverket?

varför ratsit inte lämnar just den infon vet jag inte! 

• Anonym

För att personen vald att inte lämna ut sig till ratsit. Lika att man kan välja att inte ha sitt telenr sökbart.

• Anonym

Gift med någon som varken har personnummer eller tillfälligt personnummer. Dvs gift i utlandet, så stod det i min upplysning tills jag skilde mig från mitt franska ex.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-19 13:46:51 följande:
    För att personen vald att inte lämna ut sig till ratsit. Lika att man kan välja att inte ha sitt telenr sökbart.
    Jag tror inte att man kan välja det. Det står så här på hemsidan:

Kan ni ta bort mig ur era register?

Du kan inte välja om du vill vara med i ett kreditupplysningsregister eller inte, detta eftersom dessa register skall omfatta alla personer i Sverige över 16 år som inte har skyddad identitet. De personer som har skyddad adress finns fortfarande kvar i kreditupplysningsregistren men adressen är inte synlig. Ansökan om skyddad adress sker via Skatteverket.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-19 13:50:12 följande:
    Gift med någon som varken har personnummer eller tillfälligt personnummer. Dvs gift i utlandet, så stod det i min upplysning tills jag skilde mig från mitt franska ex.
    Tack för svaret. Det verkar troligt.
  • Anonym
    PojkMamma85 skrev 2012-03-19 13:44:58 följande:
    om du vill veta vem personen är gift med kan du väl kolla med skatteverket?

varför ratsit inte lämnar just den infon vet jag inte! 

Aha så man kan få reda på det av dem?
    Kan man få reda på om personen har barn också?
    Jag ska nog ta och ringa till dem i så fall. 
  • Anonym

Just det, när man ringer måste de skicka en sån där omfrågad kopia då?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-19 14:43:09 följande:
    Just det, när man ringer måste de skicka en sån där omfrågad kopia då?
    Nej, folkbokföringsregistret är offentliga register... Alla har rätt att ta del av allt som finns registrerat om alla...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-19 14:45:47 följande:
    Nej, folkbokföringsregistret är offentliga register... Alla har rätt att ta del av allt som finns registrerat om alla...
    Okej så är det här offentligt: namn på man/fru, barnens födelsedata och namn, barnens fader?
    Det är det jag tänker ringa och fråga om nu men vill inte verkar dum om det är sånt som man inte kan få reda på.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-19 15:15:08 följande:
    Okej så är det här offentligt: namn på man/fru, barnens födelsedata och namn, barnens fader?
    Det är det jag tänker ringa och fråga om nu men vill inte verkar dum om det är sånt som man inte kan få reda på.
    Jajamen!
  • Anonym

Ja, nu har jag ringt. Fick namn och personnummer på den som personen är gift med men när jag sen sökte efter personen fanns den inte på Ratsit.
    Man blir galen, denna person är var ihop med mitt syskon och de pratade om att gifta sig. Men när jag kollade upp nu så är personen gift sen 7 år tillbaka! De hade inga barn i alla fall.
    Funderar på vad jag ska göra nu...

Svar på tråden Gift med vem??