• MammasSmåHjärtan

det här känns inte bra! jag vill inte bli sjukhusliggande igen!

väntar barn nr 2 och fick med min förra ligga inlagd med dropp och strikt sängläge då jag hade påverkad livmodertapp och hade regelbundna värkar, tack och lov lyckades dom stoppa upp och lille killen kom inte förtidigt!

nu är jag i vecka 30 och det börjar göra ont i magen ...väldigt obehaglig mensvärk på sidorna i nedre delen och tryck nerått.... har svårt att sova och har haft en hel del SDs som gör ondare för varie gång dom kommer.gör jätte ont i min svanskotta och i bakre ryggslut!!! 

någon som haft liknade käningar ? hur gick det ? är orolig och drar mej sjukt mycket för att åka till sjukhuset och bli inlagd även om jag såklart gör det om det fortsätter! men svårt och veta hur länge man ska stå ut... ;(     

• Svar på tråden det här känns inte bra! jag vill inte bli sjukhusliggande igen!
  • Twistpåse

Jag skulle ringa förlossningen, tala om historiken och se vad de säger. Trolgitvis vill de att du kommer in för en koll. Visst finns risken att du blir sjukhusliggande igen - men i så fall är det ju för att du och kanske framför allt din bebis skall ha tillgång till kompetent personal om det blir för tidig födsel eller några andra komplikationer.
    Jag vet hur träligt det är att ligga på sjukhus, men om det gällde min bebis väl så skulle jag gå igenom det utan att tveka.
    Styrkekramar!

• Ema86

tänk på bebisen... om det skulle hända nåt så är det välidgt bra att vara på sjukan :)

lycka till  

• MammasSmåHjärtan

tack va ni e snälla! vet att det såklart är bäst att vara på plats bland kompitent personal men man blir så besviken på att det ska behöva va såhär :( det e jobbigt att ha ont för det första och att smärtan kan innebära problem för bebisen e ju inte bättre :( jag ska ringa dom senare ikväll och prata med dom. just nu vill man slippa vara orolig!

• Sandrah23

jag låg förresten en vecka på förlossningen innan min son föddes 10v för tidigt! det va nu idag inte hela världen, men resan tillbaka... nästan 5v på sjukhuset EFTERÅT, var tufft... men idag var det värt det! tusen ggr om, mkt tack vare att allt gick så bra som det gjorde :)

• MammasSmåHjärtan

vad glad jag blir att det gått så bra för er och framförallt era små guldnosar*! här går det fram och tillbax men tar det lugnt och slipper åka in i nuläget! :) får hoppas att det håller i sig nu enda fram tills det e dags ! :)

Svar på tråden det här känns inte bra! jag vill inte bli sjukhusliggande igen!