Ska jag vara besvärlig förälder nu?
Historian..
Flickan går i ettan.En dag i veckan lånar barnen böcker på skolbibloteket,vilket är toppen.Tjejen älskar att läsa och lånar många böcker.En del böcker stannar i skolan och blir lästa där,andra följer med hem tillsammans med ett läskort och läses hemma.Det är alltså läxa och nöje samtidigt.
Nu är det så att en bok har kommit bort.Vi har aldrig sett den här hemma och hon hittar den inte på skolan.
Nu så hade tydligen biblotikarien sagt åt min flicka:Du får inte låna fler böcker nu,och hittar du inte boken skickar jag hem en räkning...
Fel,fel,fel enligt mig.Först,böckerna lånas på skolan och används där som läromedel.Barnen och vi föräldrar har inte valt detta.Skolans ansvar...För det andra,man säger inte till en 7 åring att jag skickar en räkning.Vi har precis lagat bilen för 10000 kr och tjejen har säkert hört oss oja oss över räkningen.Nu var hon väldigt bekymrad över att vi skulle få en till..( har givetvis pratat om det så hon är inte alls bekymmrad längre) men man lägger inte det på en 7 åring.
Funderar på om jag ska ringa och prata med kvinnan lr lärare men måste först kolla om jag är helt ute och cyklar som blir lite upprörd!
vad tycker ni?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 21:01
Böckerna lånas i skolbibloteket tillsammans med lärare och används i skolan, någon bok i veckan kommer hem!Dock inte denna bok..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 18:40
Så, nu har jag istället för att bara vara en besvärlig förälder varit en skitjobbig sådan.
Har pratat med både lärare och rektor och biblotikarie.Slutade med en ursäkt från biblotikarien och att skolan nu inför lånekort för barnen (som ska godkännas av föräldrar).Boken,den dök upp på skolan;)
Jösses!!