• Anonym

Min slemhinna blev tjockare efter jag fått behandling hos Ludmila Ondrasek!

Hej!

Jag vill tipsa alla som har problem att bli gravida och fått diagnosen "oförklarlig barnlöshet" att besöka dr Ludmila Ondrasek i Sundsvall.

Jag och maken fick diagnosen "oförklarligt barnlösa" för flera år sedan. Vi provade med Pergotime några månader, men det fick bara min slemhinna att bli ännu tunnare så äggen inte kunde fästa.   

Efter det gjorde vi ett IVF och fick barn på första försöket. Sedan påbörjades syskonförsök när barnet fyllt ett år.

Försökte ett år på egen hand, utan resultat. Sedan gjorde vi två FET som slutade i tidiga MF...

Jag gick hos en läkare som återigen gav mig Pergotime, han sa att allt såg bra ut förutom att slemhinnan var alldeles för tunn.

Så fick jag höra talas om Ludmila Ondrasek och bokade in en tid hos henne. Det visade sig att jag hade en bakterie som jag haft i flera år. Det kan räcka med att man torkar sig "fel", bakifrån och fram, för att den tarmbakterien ska vandra upp i slidan, fick jag veta. Den hade alltså gjort att min slemhinna blivit alldeles för tunn och skör.

Både jag och maken fick en kur med olika peniciliner samt ovesterin och Lactal balans. Det hjälps inte att bara kvinnan behandlas, utan mannen bär också på bakterien så hans prostata blir inflammerad, fick jag veta.

Nu på mitt senaste VUL var min slemhinna 12mm TROTS att jag tagit Pergotime!      

Nu hoppas jag förstås att detta ska ha varit orsaken till att jag inte blivit gravid spontant.
    Är helt chockad att det krävdes så lite för att få bukt med min slemhinna, och jag tycker det är märkligt att ingen annan läkare upptäckt detta under alla år vi sökt hjälp för vår barnlöshet! Hade jag fått den här behandlingen tidigare, så hade jag med största sannolikhet inte fått MF de 2 senaste gångerna.

Så nu vill jag varmt rekommendera Ludmila Ondrasek till er andra som har samma problem! Det är verkligen värt att pröva när inget annat hjälper!

• Svar på tråden Min slemhinna blev tjockare efter jag fått behandling hos Ludmila Ondrasek!
  • N3NN3

Bor i Malmö så det är ju lite långt. Googlade henne precis och måste säga att hon verkar vara helt fantastisk och verkar veta vad hon gör. Jag tänkte just på Rmc varför de inte tog prov på mina flytningar för att se att allt står rätt till. Tänk om det är en sån simpel sak. Men hon på Rmc sa att flytningarna såg bra ut.
    Jag hade en bakteriell vaginos innan jag blev gravid sist(ma för två år sen). Efter den behandlingen så blev jag gravid. Har läst att man kan ha det även utan symtom. Så jag kommer att stå på mig vad det gäller detta. Om jag så måste hitta nån annan som kan kolla upp det.

• Anonym
    N3NN3 skrev 2012-03-15 22:39:56 följande:
    Bor i Malmö så det är ju lite långt. Googlade henne precis och måste säga att hon verkar vara helt fantastisk och verkar veta vad hon gör. Jag tänkte just på Rmc varför de inte tog prov på mina flytningar för att se att allt står rätt till. Tänk om det är en sån simpel sak. Men hon på Rmc sa att flytningarna såg bra ut.
    Jag hade en bakteriell vaginos innan jag blev gravid sist(ma för två år sen). Efter den behandlingen så blev jag gravid. Har läst att man kan ha det även utan symtom. Så jag kommer att stå på mig vad det gäller detta. Om jag så måste hitta nån annan som kan kolla upp det.
    Det är så konstigt att det inte är "allmänt erkänt" att BV faktiskt kan påverka fertiliteten!

Hoppas det ordnar sig för dig, och ett tips är att även försöka få din partner behandlad så du inte blir smittad igen.
  • Simbizz

Ser mannens kur ut på samma sätt som kvinnans? Eller är det endast Doxyferm, flagyl och dalacin för männen?

• Anonym
    Simbizz skrev 2012-06-14 08:59:11 följande:
    Ser mannens kur ut på samma sätt som kvinnans? Eller är det endast Doxyferm, flagyl och dalacin för männen?

Han fick allt utom ovesterin och lactal, vad jag kan minnas.
  • Anonym (varför)
    invidadel skrev 2012-12-01 09:22:22 följande:
    Dalacin kan ju inte mannen ta...
    Varför det? Dalacin är ju antibiotika.
  • invidadel

Den tar man vaginalt,iaf jag gör det, mot slidkatarr. Trodde det ingick i hennes kur. Mannen har ju inget hål.

• Anonym (bufsan)

Låter som en rätt tuff kur. Jag skulle få svamp och dålig mage direkt. Men hjälper det verkligen så borde vi ju testa!!

• N3NN3

Dalacin finns även i tablettform. Jag har fått den i form av lila kapslar och vagiatorer.

• SvenGlen

Det är så många trådar med superlativ om den här Ludmila Ondrasek så man kan nästan tro att det är nån slags dold reklam...

Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • N3NN3

Själv har jag aldrig hört talas om henne tidigare och jag har två par i min bekantskap som har haft väldiga problem med att blide barn.

• Anonym

Vi ska iväg på ett första besök hos Ludmila i slutet av februari, hoppas verkligen att hon kan hjälpa oss då vi har haft 14st tidiga mf. Inga fel på utredningar har hittats. 11år utan skydd :/

Svar på tråden Min slemhinna blev tjockare efter jag fått behandling hos Ludmila Ondrasek!