Min slemhinna blev tjockare efter jag fått behandling hos Ludmila Ondrasek!
Hej!
Jag vill tipsa alla som har problem att bli gravida och fått diagnosen "oförklarlig barnlöshet" att besöka dr Ludmila Ondrasek i Sundsvall.
Jag och maken fick diagnosen "oförklarligt barnlösa" för flera år sedan. Vi provade med Pergotime några månader, men det fick bara min slemhinna att bli ännu tunnare så äggen inte kunde fästa.
Efter det gjorde vi ett IVF och fick barn på första försöket. Sedan påbörjades syskonförsök när barnet fyllt ett år.
Försökte ett år på egen hand, utan resultat. Sedan gjorde vi två FET som slutade i tidiga MF...
Jag gick hos en läkare som återigen gav mig Pergotime, han sa att allt såg bra ut förutom att slemhinnan var alldeles för tunn.
Så fick jag höra talas om Ludmila Ondrasek och bokade in en tid hos henne. Det visade sig att jag hade en bakterie som jag haft i flera år. Det kan räcka med att man torkar sig "fel", bakifrån och fram, för att den tarmbakterien ska vandra upp i slidan, fick jag veta. Den hade alltså gjort att min slemhinna blivit alldeles för tunn och skör.
Både jag och maken fick en kur med olika peniciliner samt ovesterin och Lactal balans. Det hjälps inte att bara kvinnan behandlas, utan mannen bär också på bakterien så hans prostata blir inflammerad, fick jag veta.
Nu på mitt senaste VUL var min slemhinna 12mm TROTS att jag tagit Pergotime!
Nu hoppas jag förstås att detta ska ha varit orsaken till att jag inte blivit gravid spontant.
Är helt chockad att det krävdes så lite för att få bukt med min slemhinna, och jag tycker det är märkligt att ingen annan läkare upptäckt detta under alla år vi sökt hjälp för vår barnlöshet! Hade jag fått den här behandlingen tidigare, så hade jag med största sannolikhet inte fått MF de 2 senaste gångerna.
Så nu vill jag varmt rekommendera Ludmila Ondrasek till er andra som har samma problem! Det är verkligen värt att pröva när inget annat hjälper!