Tips från lärare önskas, vet inte vad jag ska göra
Nu var det likadant igen. Utvsamtal i måndags och det mesta är bra, men inte vissa saker. Sedan får vi inte mer hjälp. Men måste fråga om extramaterial som sällan kommer. Känner att varför säga till mig, när man inte ger någon plan, JAG har ju ingen aning. Förra gången var det logiskt tänkande, mönster, skriva berättelser. Inget kom i läxa så hen kunde öva mer, tills det gick bra, så vi bestämde oss för att köpa material till detta, dyrt!
Nu hade hen klarat de målen, men ett problem han haft hela tiden, som kvarstod, är att hen har svårt att lyssna på instruktioner. jag får för mig att hen bara lyssnar på hälften och sedan känner att hen kan det. Då blir de ju ofta fel.
Så min fråga är, hur tränar man på instruktioner. Både skriftliga och muntliga. Hen är duktig annars, läser bra, och verkar ha läsförståelsen....
Läraren gick på i 5 minuter med olika exempel. Men ingen plan för mig, vad JAG skulle kunna göra för att hjälpa. Kände mig faktiskt riktigt ledsen efteråt. Särskilt när hen klarat alla mål för sin åk som de har gått igenom.