• Emki

Progesteronkräm när jag har Pco-S, Funkar det???

Jag har pco-s och dålig ägglossning! Men jag har ätiti vääälllddiiigt många kurer med dubbeldos pergotime och då får jag stark ägglossning. Men jag har ändå inte blivit gravid....

Jag har egen mens, men jag blöder väldigt länge åt gången ibland blöder jag ca 4 veckor i streck!! Dock när jag har ätit pergo så är den ganska normal i 5 dagar!!

Jag undrar om jag kan testa progesteronkräm???? Är det någon med pco som andvänt denna? någon som blivit gravid??

• Svar på tråden Progesteronkräm när jag har Pco-S, Funkar det???
  • Emki
    ZemraJem skrev 2012-03-14 09:48:29 följande:
    Jag undrar också :)
    Ja hoppas någon som vet svarar då :)
  • Önskaren

Jag har progesteronkräm hemma. Har provat den 2 ggr.. Första gången var efter en hormonbehandling, efter äggloss. Fick mens nästan på pricken efter så många dar det stod på intruktionsbladet. Andra gången skulle jag försöka få igång mensen själv bara genom krämen.. Eller nått sånt. Och det gick inte alls. Tyvärr. Hade hoppats på den där krämen så mycket. Men men.

• Emki

okej! har du pco eller??

jag undrar bara utifall krämen kan ställa till med mera problem eller om det är bra att tillföra progesteron när man har pco??

Någon annan med erfarenhet?

• frida198004
    Emki skrev 2012-03-16 22:55:36 följande:
    Ingen?
    jag använde progesterAll! lyckades chockerande nog få en ägglossning helt av mig själv (eller av mig själv och av mig själv - jag är övertygad om att akupunkturen hade en stor del i det hela!) och körde då direkt igång med progesterAll efteråt för att förlänga min korta lutealfas. Och jag vet inte vilket som hjälpte med vad men det funkade iaf och jag blev gravid (v. 37 nu)! Dock använde jag ju inte progesterAll för att få fram en ägglossning..
  • Treasures

Jag har precis beställt den för att prova. Har PCO's och äter Metformin för att få mer regelbunden mens. Har det senaste året haft cykler på 30-35 dagar och varit gravid men fått missfall. Tänkte nu försöka boosta efter nästa ÄL med krämen och hoppas att det hjälper till att bli gravid eller få än mer regelbunden mens. Då msn läser om den så står det ju att den kan användas vid PCO. Återkommer när jag provat om hur det går!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Idag fick jag hem krämen och har smörjt för första gången nu ikväll. Har alldeles just haft ÄL tror jag, så hoppas att det här ska fungera nu!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Funkade då inte för att få mens, har nu inte smörjt på fem dagar men inte fått nån blödning. Får se om den haft nå andra positiva effekter längre fram...

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
Svar på tråden Progesteronkräm när jag har Pco-S, Funkar det???