• Sömntutan

    Mens efter hormonspiral, hur hade ni det?

    Tog ut min hormonspiral förra veckan och i går trodde jag att mensen kom igång(har inte haft mens på ca 6 år), då ja hade blodblandade/bruna flytningar (ursäkta att jag är så ingåeende) vilket är normalt för mig när mensen börjar. Idag trodde jag att den skulle sätta i gån ordentligt, men icke. Samma bruna flytningar och tom. lite minde idag.
    Ni som har haft hormonspiral och inte haft mens under tiden, hur var eran första mens och när kom den igång? Jag vill ju så gärna att kroppen kommer i gång snabbt då vi vill ha en liten knodd till i familjen. Ska man anse detta som en mens och köra på efter den slutat och hoppas på att man har ägglossning normalt om nån vecka? Vad har ni för erfarenheter?


    Hjärtat tar aldrig semester....
  • Svar på tråden Mens efter hormonspiral, hur hade ni det?
  • Sömntutan
    MissSnoopy skrev 2012-03-15 19:55:57 följande:
    Hej, Jag tog ut min spiral 18feb och fick mens 20feb, den varade i 7 dagar från å till. Nu väntar jag ihärdigt att få se ett pluss men känner kanske att det är för bra för att va sant. Har kämpat länge med mina första två barn. Jag har dock symtom som ömmande, svullna bröst och molande i magen. Vi får se nu efter helgen... svårt att veta exakta cykeldagar efter 7 år med spiral.
    Ja det är ju som sagt omöjligt att veta hur cykeln ser ut när man haft spiralen så länge. Nu hoppas vi att det har tagit och att du snart får ett plus på stickan. Uppdatera mig gärna!
    Hjärtat tar aldrig semester....
  • MissSnoopy

    Sömntutan: Jag har inte fått se något Plus ännu men jag väntar och längtar å hoppas så på att min kropp nu inte luras. Återkommer med uppdateringar om resans gång Flört

  • Sömntutan
    MissSnoopy skrev 2012-03-16 12:23:47 följande:
    Sömntutan: Jag har inte fått se något Plus ännu men jag väntar och längtar å hoppas så på att min kropp nu inte luras. Återkommer med uppdateringar om resans gång Flört
    Toppen!
    Hjärtat tar aldrig semester....
  • eeeva

    Hej,
    jag tog ut min spiral för 2 dagar sedan och idag har jag fått en blödning som liknar mens. Hm, kan ju vara en reaktion också tänker jag. Hur som så hoppas jag också kunna bli gravid snabbt.

  • MissSnoopy

    Jag fick också mens två dygn efter att spiralen togs ut. Det varade längre än min mens brukar dock. Nu är vi inne på andra försöket sen dess och håller tummarna att kroppen vill. Det är ju trots allt den som bestämmer Flört
    Lycka till! 

  • Lärkan82

    Jag fick en blödning direkt jag tog ut den (levonova), lite bara typ mellanblödning. Sedan blödde det inte på två tre dagar sedan fick jag min "vanliga" mens. Har haft väldigt regelbunden mens efter det även regelbunden ÄL enligt stickor, men har frsökt i åtta månader nu och inte blivit gravid... känns jättetråkigt :( Blöder mindre nu då jag har mens än innan jag satt in spiralen men annars är allt som vanligt... Har ni andra som tagit ut spiral också mer sparsam mens efter?

  • MissSnoopy

    Jag minns inte riktigt men jag tror jag har lite mindre mens nu. Det var ju så länge sedan, har dessutom bara haft två sedan spiralen togs ut. Hoppas det blir ett + snart "lärkan82" håller tummarna för oss alla!

  • Evig kärlek

    Tog ut min spiral den 8 mars, mensen kom den 10 mars och varade något längre än vanligt... ca 9 dagar. Men var något mindre riklig än vanligt.... och mindre mensvärk än vanligt.... En månad senare, alltså igår... den 8 april, testade jag plus på stickan... Här gick det undan

  • MissSnoopy
    Evig kärlek skrev 2012-04-09 18:54:36 följande:
    Tog ut min spiral den 8 mars, mensen kom den 10 mars och varade något längre än vanligt... ca 9 dagar. Men var något mindre riklig än vanligt.... och mindre mensvärk än vanligt.... En månad senare, alltså igår... den 8 april, testade jag plus på stickan... Här gick det undan

    Vad härligt att läsa att det gick så fort för er! Håller tummarna för att även jag får se ett plus till helgen :)
  • LilaRos

    Jag hade ioförsig mena bär jag hade spiralen men jag svarar ändå.. Fick mens 1-2 dagar efter uttaget, igen 32 dagar senare (brukar ha cykel på 29 dagar) sen blev jag gravid på första "riktiga" försöket!

    Vad jag förstått de som är de ganska vanligt att bli gravid snabbt efter uttag.. Men det är väl just för att kroppen inte behöver komma igång som efter p-piller tex :)

  • Två döttrar och en son

    Tog ut hormonspiral för tre dagar sen och mens började igår och har blödit mycket idag.
    Hade bara spiralen i 2,5 mån och då blödde jag lite varje dag.
    Hoppas på att det blir ägglossning om ett par veckor....

    Hur har det gått för dig TS?   

  • Filijoxa

    Hej! Jag hänger på här :) Tog ut min spiral för ett par veckor sen och hoppas på ett plus till sommaren eller gärna tidigare :)

Svar på tråden Mens efter hormonspiral, hur hade ni det?