• Annie Sc

Pergotime vid PCO, privat klinik i Linköping/Norrköping som rekommenderas?

Jag har PCO, och har nu inte haft mens på 11 månader efter att jag slutade med p-piller. Var på undersökning efter 6 månader och fick provera, men det hjälpte inte. Idag var jag på ytterligare en undersökning, och trodde att jag äntliggen skulle få pergotime. Men icke.... Nu ska jag tydligen vänta tills april då det har gått ett år, och då ringa RMC i Linköping och sedan kanske få hjälp innan sommaren men troligen i augusti.... Blir man otålig eller vad??

Imorgon ska jag ringa till någon privat klinik i stan och se om man kan få hjälp snabbare. Är det någon som har erfarenhet av någon privat klinik i Linköping (eller Norrköping), med anledning av PCO och pergotime? Någon klinik som rekommenderas eller inte? Erfarenheter? Snabb hjälp?

Fyller 32 i år, och då man bestämt sig sent för att vilja ha barn så vill man inte att tiden bara ska rinna iväg samtidigt som man längtar... vill ju även ha ett andra barn senare...

• Svar på tråden Pergotime vid PCO, privat klinik i Linköping/Norrköping som rekommenderas?
  • annhu521

Karolinakliniken har hjälpt mig med min första och nu har jag fått hjälp med nr två som är beräknad att komma i  juli.

Förut var de två på Karolinakliniken, men Katarina har flyttat till Medicinskt centrum, så där kan du nog också prova. Båda är bra och konkreta, men inte så personliga. Jag är nöjd med den hjälp jag fått där. Har också PCO och har vetat om det sedan jag var 16, kändes dumt att vänta ett drygt år på RMC när jag visste vad som var fel.  

Lycka til! Och berätta gärna om hur det går! 

• Annie Sc

Träffade Katarina på medicinskt centrum förra veckan. Vilken skillnad! Hon tyckte jag skulle få pergotime direkt. Nästa vecka ska jag o sambon dit igen, då hon ville träffa även honom innan hon skriver ut. Lycka!! Äntligen lite ljus i jakten på ett plus!

• annhu521

Så bra att du får hjälp!
    Pergotime funkade superbra för mig :)

Lycka till och meddela gärna hur det går! 

• Annie Sc

Så glad idag!! Har träffat Katarina igen tillsammans med sambon, och nu fått pergotime utskrivet. Väntar bara på mensen (efter första ägglossningen på 11 mån), så jag kan börja på kuren.

• KnytetsMamma

Vet att det var längesedan det var aktivitet i den här tråden men gör ett försök. Ni som varit på medicinskt centrum, hur går det till där? Görs alltid en utredning eller kan man få pergotime utskrivet direkt? Vad kostar allt där?

• Annie Sc

Såg din fråga nu efter ett bra tag!

Vid första besöket var enbart jag där och vi pratade om hur länge jag ätit p-piller, att jag inte haft mens sedan jag slutade med dem och att jag varit på undersökning på sjukhuset för att se om jag hade pco. Hon gjorde även en gyn-undersökning. 
    Vid andra besöket var sambon med, men det var enbart för att hon ville träffa honom och han intyga att han var med på att skaffa barn  innan hon skrev ut pergotime. Så det var inget omständigt alls. Kan verkligen rekommendera dem och henne jag var hos.

• Annie Sc

Besöken kostade inte mer än vad det kostar att gå till vårdcentralen.
    Högkostnadsskydd gäller med. Man var ju där några gånger sen för att se att pergotime fungerade så efter några gånger kostade det inget.

• KnytetsMamma

Tack för ditt svar. Sökte mig dit och fick superbra hjälp och är nu gravid i vecka 22 med hjälp av pergotime. Kan verkligen rekommendera Katarina som jobbar där, inte så personlig men väldigt saklig och effektiv.

Annie Sc skrev 2015-01-21 21:41:49 följande:
    Besöken kostade inte mer än vad det kostar att gå till vårdcentralen. Högkostnadsskydd gäller med. Man var ju där några gånger sen för att se att pergotime fungerade så efter några gånger kostade det inget.

Svar på tråden Pergotime vid PCO, privat klinik i Linköping/Norrköping som rekommenderas?