• Anonym (Agnus castus)

Nån som provat/provar Munkpeppar (Agnus castus)?

Som rubriken; nån som provat eller provar munkpeppar för att få ägglossning, rätta till menscykeln och öka fertiliteten?
    Hur upplever du att det fungerat?
    Blev det som du trodde?
    Nån som blivit gravid efter munkpeppar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-08 09:29
    Uppdat; provade AC ett par månader.
    Först försvann spottingsen och sen flyttade mensen ett par dagar. Fick en mer regelbunden cykel, sett till hur det varit innan och föll in i samma som innan mf.
    Sista månaden jag åt AC hade jag en jättestark äl, huvudvärk i ett par dagar tex.
    Plussade sedan efter den äl.
    Väntar nu på att få se det lilla livet.. 24+0 idag..

• Svar på tråden Nån som provat/provar Munkpeppar (Agnus castus)?
  • Anonym (Agnus castus)

Provade ju munkpeppar första gången i förra cykeln, har ju haft cykler på 35 dagar ca och en massa spottings sedan missfallet i höstas.
    Idag fick jag min mens, kollade i almanackan då jag bara är på dag 24.
    Exakt på dagen när jag skulle haft mens om cykeln varit som "vanligt" efter Mf..?!
    Ååh, vad jag håller tummarna för att det ska fungera "normalt" igen. 28-29 dagars cykel, 14 dagars lutealfas och minimalt med spottings..
    Tar gärna tillbaka det istället för det jag haft sedan MF, med en cykel som ökat för varje gång, massa spottings & en lutealfas som ändrar sig från cykel till cykel..

• Anonym

Hur gick det TS?

Läser olika saker överallt, ska man äta hela cykeln eller bara fram till ÄL? Vissa menar efter ÄL fram till mens.
    Vad är rätt??? :)

• Anonym (plussat)

Jag åt fram till jag plussade, men jag åt ju för att slippa droppande bröst :/

Försöker man aktivt bli gravid så räcker det ju om man äter det fram till ÄL eftersom poängen med dem då är ju att man ska ägglossa :)

Våran munkpepparbebis stökar på massor i magen (är i vecka 30)...

Lycka till alla som försöker!!!

• Anonym (Agnus castus)
    Anonym skrev 2012-09-24 14:31:22 följande:
    Hur gick det TS? Läser olika saker överallt, ska man äta hela cykeln eller bara fram till ÄL? Vissa menar efter ÄL fram till mens. Vad är rätt??? :)

Hur man ska göra och vad som är rätt, det vet jag inte. Gjorde som jag blev rekommenderad och Åt munkpeppar till ÄL, testade med stickor morgon/kväll. I Maj hade jag en superstark ÄL med huvudvärk, magvärk och illamående. Idag är jag i vecka 23.. (alltså blev jag gravid den ÄL) Hade inte en spotting april, maj heller. Om det är munkpepparen som "rättat till" cykeln eller kroppen själv, det vet jag ju såklart inte. Men faktum är att jag fick regelbundenhet, blev av med spottings och fick en starkare ÄL.. Och dessutom en liten ärta som bosatte sig :)
  • Anonym (Agnus castus)
    Anonym skrev 2012-09-27 12:52:51 följande:
    Grattis!!!!! Vad roligt!!!

Tack :) Oavsett om det verkligen var AC som rättade till cykeln eller inte, så kändes det skönt att iaf försöka hjälpa kroppen på traven. Det är ju egentligen det enda vi kan påverka.. Att försöka hjälpa till, alltså ;)
  • Anonym

Jag tror på det :)
    Hoppas det hjälper mig också!! :) Tack för hopp!

Stort grattis igen!!!

• Anonym (funka för mig)

Hej tjejer,
    Om någon googlar och hittar denna tråden ska ni veta det funkade för mig!!
    Har försökt i ca 6 månader, åt förra månaden agnus castus hela månaden, hände inget, denna från mensens första dag till  ÄL och jag har fått plus! :)
    AC gjorde min cykel jättekort förra månaden, 26 dagar och blödde mer och då har jag lång riklig mens annars också, så jag var tveksam om jag skulle fortsätta,glad att jag gjorde det. 

• Anonym (Prova)

Jag har fått hem mina munkpeppartabletter idag. Ska bli mycket spännande o se vad de kan göra! Men det känns ju inte som det kan vara farligt att prova?!

• Anonym (plussat)

Lycka till ni som testar :)

Min egen lille munkpepparbebis ligger och snusar här bredvid nu. Munkpepparbebisar blir riktigt extra fina och mysiga måste jag säga Flört 

• Anonym (Testar pepparn)
    Anonym (plussat) skrev 2013-01-09 16:28:58 följande:
    Lycka till ni som testar :) Min egen lille munkpepparbebis ligger och snusar här bredvid nu. Munkpepparbebisar blir riktigt extra fina och mysiga måste jag säga  

Åh vad mysigt det låter att ha en liten Munkpepparbebis bredvid sig! Hoppas själv att jag också får en sådan framåt senhösten och nu blev jag extra sugen om det är som du skriver att de blir extra fina och mysiga...hihi...
  • Munkpeppar

Vi hade försökt i ca 2 år med två missfall i bagaget. När jag började med munkpeppar så blev jag gravid på första ägglossningen (då var det 1 år och 3 mån sedan jag blev gravid sist). Vet inte om det var en slump eller om det var munkpepparen och det får jag aldrig veta, men det skadar inte att prova i alla fall. Jag är 42 år.

• Milian03
    Munkpeppar skrev 2017-07-10 12:34:51 följande:

Vi hade försökt i ca 2 år med två missfall i bagaget. När jag började med munkpeppar så blev jag gravid på första ägglossningen (då var det 1 år och 3 mån sedan jag blev gravid sist). Vet inte om det var en slump eller om det var munkpepparen och det får jag aldrig veta, men det skadar inte att prova i alla fall. Jag är 42 år.

Hej. Fick du behålla graviditeten efter försöket med munkpepparn? Blöder ut ett missfall nu och har börjat med munkpeppar.
Svar på tråden Nån som provat/provar Munkpeppar (Agnus castus)?