• Anonym (:()

Jag vädjar efter hjälp!!

Det finns 4 människor i denna lilla skitort som inte tål mig har aldrig gjort och kommer aldrig att göra! Detta har resulterat i flertalet anmälningar till soc bara för ren jävulskap att jag inte tar hand om mina barn! Detta har resulterat i att jag nu har en hemterapeut 10/vecka i 8 veckor som är helt förtvivilad för hon förstår inte vad hon ska göra oss mig för att mina barn är välmående o hon ser inga varken fel eller problem!! men trots detta och att jag gjort ALLT socialen sagt till mig har inte anmälningarna upphört och detta börjar bli otroligt påfrestande!! Nån som varit med i samma sits eller som har tips på hur man kan få detta o sluta?? Jag orkar snart inte mer  

• Svar på tråden Jag vädjar efter hjälp!!
  • Nica 1

Låt dem hålla på för ju fler anmälningar du får nu när du har den hjälpen som inter ser nåt behov ju bättre för dig. Tillslut lär sig soc att när dessa anmäler så ringer de dig berättar och avslutar ärendet. Gör det du ska så soc lär känna dig så bryr de sig inte om dessa anm från dessa människor. Håll ut

Tyvärr anmäler dem anonymt och så mer eller mindre skrattar dem mig rakt upp i ansiktet för att jag inte kan bevisa att de är dem, en kompis till mig läste i den enas telefon som messat med sin syster om att dem ska sätta igång igen osv så jag vet ju vilka de är men kan inte bevisa de  

Handläggarna på socialen och jag kommer inte riktigt överrens heller jag håller på med en JO anmälan just nu för att dem inte behandlar anmälningarna som dem borde som tex idag nu när jag har och har haft hemterapeut i 3 veckor borde dem sagt till anmälarna att dem har koll på läget vilket dem inte gör utan tar detta på största allvar?! Dem har vart på 5 oväntade besök varav 2 ggr vid lunch när mina barn satt och åt och resterande 3 har vi vart ute på gården och lekt osv.! Varje gång har barnen haft kläder efter väder m.m vilket inte borde va en slump 5 ggr?? Ändå påstår dem att dem inte kan veta att anmälningarna inte stämmer! Det finns INGA anmärkningar från dagis eller bvc dem har kläder efter väder, följer vikt o längd samt utveckling som dem ska! Tex i flertalet anmälningar säger dem att min dotter har ovårdad astma men jag har införskaffat läkarintyg att hon inte har det och har aldrig haft men ändå behandlar dem den punkten och tycker att min dotter borde få sin astma (hon inte har enligt läkare men enligt anonym anmälare) behandlad!?  Vad jag än gör så är allting fel ändå! Och trots att min hemterapeut mest sitter och suckar och stönar när hon är här för att hon inte förstår vad hon ska arbeta med då hon inte ser någe problem så lyssnar socialen i allafal mer på dessa anonyma anmälare! Jag är såklart ingen perfekt mamma men mina barn har det inte dåligt på något sätt.. dem har hygien skött, mat på bordet varje dag, lek bus och massa kärlek och såklart kläder på kroppen! Men ändå får socialen de att låta som att dem alltid springer hungriga nakna o nerskitade!

Vet snart inte vad jag ska göra jag bryter ihop på de här snart! 

• Husis

Även om du inte till100½ kan bevisa vilka det är, så tycker jag att du ska göra en polisanmälan. 

• Anonym

Jag tycker att du ska ha tålamod. Gör det du känner är rätt, lämna in anmälan. Om du klarar av den påfrestning som du går igenom just nu, kommer du och dina barn  så småningom att känna både styrka och stolthet. Under tiden ska du bara fokusera på dig och din familj.  Du ska inte ägna inte onödig tid och kraft åt skumma handläggare och människor som tar energi från dig. Det är du inte värd.

• Nett

FAN,,,vilket slöseri på sociala medel...fan fan fan säger jag bara, fattar inte dessa människor att det kostar hundra tusentals kronor av skattebetalarnas pengar.......

Sen blir man så jäkla sur på människor som gör sånt bara för att förstöra.....som föregående talare-FLYTTA!!

Du/barnen borde inte behöva flytta på er...inte ert fel.....

Lycka till.

-styrkekramar

• Anonym

Flytta innan de LVUar barnen av dig. Jag trodde aldrig de skulle göra så mot oss för vi skötte dem och oss bra. Men nu har barnen snart varit i fosterhem i ett år. Socialen kommer att ljuga om er.

• Nett

annonym:  usch,,,fy fan säger jag bara......mår skit av att höra allt sånt om att barnen blivit tagna osv.....i vissa fasll undrar man va faen de har för bevis liksom... och att de inte fattar att det gör större skada det de gör..

Jag kan inte flytta just nu tyvärr. Flyttar jag nu så kommer socialen ta det som att jag "flyr" mina problem.! och även om jag flyttar så lägger inte denna social ner utredning försens allt är klart :-/

Svar på tråden Jag vädjar efter hjälp!!