• Mikaela 159

    Hur många barn?

    För 1,5 år sen omkom vår 2,5-åriga son i en olyckshändelse,så nu har jag endast 6 barn kvar .Ibland har man fått frågan hur många barn man har.Vad ska man svara.ibland har jag sagt 7 och ibland 6.

  • Svar på tråden Hur många barn?
  • sweetbird

    Usch beklagar så mycket! Svara att jag har 7 barn 1 utav dom är i himlen . Eller bara lämna det vid jag har 7 barn för det har du ju faktisk. om någon frågar vilken ålder dom är i så svara på det och när du kommer till din son så säg att han blev tyvärr bara 2,5 år , eller att min yngsta fick vi dela 2,5 underbar år med han finns tyvärr inte med oss längre. Beklagar igen !

  • jagäraf

    Jag tycker absolut att du har 7 barn för det har du ju även om ett inte finns på jorden längre. Sen får man väl ta de från situation till situation om du behöver förklara att ett av dem numera är en ängel.

    Jag har 5 barn även om den minste bara levde 22 veckor i min mage. Men i mitt fall känns det mer motiverat att säga till andra att jag är 4-barnsmamma eftersom han aldrig levde utanför min kropp.

  • Lindsey Egot the only one

    Jag har fem barn och en av dem kommer för alltid bara vara 14 år. Fast hon borde vara 15år nu!

  • Trigger

    Jag beklagar sorgen över er lille son !

    Själv så brukar jag säga att jag har tre barn varav ett som har dött, men det händer (sällan dock) att jag säger att jag har två barn. Det beror på vem jag pratar med.

    Värme !

  • Alisa

    Beklagar förlusten.
    Jag säger 3 barn ibland, och ibland 4. Det beror på vem jag pratar med. Är dte någon jag inte känner säger jag oftare 3 eftersom om jag svarar fyra så kommer det ofta upp "oj, då har ni fullt upp hemma" osv och det är inte alltid jag vill berätta. 

  • Alisa
    Alisa skrev 2012-09-01 11:20:46 följande:
    Beklagar förlusten.
    Jag säger 3 barn ibland, och ibland 4. Det beror på vem jag pratar med. Är dte någon jag inte känner säger jag oftare 3 eftersom om jag svarar fyra så kommer det ofta upp "oj, då har ni fullt upp hemma" osv och det är inte alltid jag vill berätta. 
    Kan tillägga att sonen dog i magen så vi hade honom aldrig hemma. Jag kan tänka mig att jag kanske tänkt annorlunda om det var ett barn som levt med familjen, det hade troligen varit svårare att inte nämna det barnet också. Men jag vet inte..
  • wildaandersson

    Min 2 år och 7 månader gamla dotter dog för 9 dagar sedan. Jag har 7 barn..punkt slut. Även om hon inte finns på jorden så är hon mitt barn.


    Vår annorlunda vardag med xtra speciellt barn
  • Harling1985

    Jag säger alltid att jag har tre barn i livet och våran ängel Tindra som jag tyvärr inte får ta hand om. Tindra somnade in i min mage, men är mitt barn lika mycket som dom andra. Samma förväntan fanns där innan, samma längtan, samma kärlek... Beklagar sorgen


    Mamma till en prins, en ängel, en prinsessa och en stjärna
  • Harling1985

    Jag säger alltid att jag har tre barn i livet och våran ängel Tindra som jag tyvärr inte får ta hand om. Tindra somnade in i min mage, men är mitt barn lika mycket som dom andra. Samma förväntan fanns där innan, samma längtan, samma kärlek... Beklagar sorgen


    Mamma till en prins, en ängel, en prinsessa och en stjärna
Svar på tråden Hur många barn?