Hur skulle det dömas i denna situation tror ni?
Separerade med barnens pappa för ca 1 år sedan. Han mår dåligt och har dessutom ett jobb som gör att han inte kan ha dem varannan vecka, till viss del inte prioriterat från hans sida.
Jag flyttade till en annan stad ca 4 mil bort i samband med separationen och barnen bytte då skola/förskola till den nya staden och har alltså gått där i snart 1 år.
Innan har pappan haft barnen 1 dag i taget och då 2 dagar i veckan. Detta betydde att jag inte fick nån hel helgdag med dem utan nästan bara "tråkiga" vardagar. Han däremot fick både en vardag men också helgdagar. Det är han som säger att han inte klarar av att ha barnen mer än så...vilket jag anpassat mig till för barnens skull..nu börjar jag tröttna på att jag mest frå "skiten" alltså att jag bara får hämta och lämna på skola/förskola men kan aldrig göra nåt roligt med dem mer än nån timme här och där. Jag har INTE valt detta med att ha det uppdelat såhär, utan han men försökt att anpassa mig för att jag vill att barnen ska ha en bra relation till sin pappa.
Nu har vi på prov att han ska ha varannan helg men han vill träffa dem nån gång den veckan han inte får träffa dem alls för annars blir det 2 v mellan och det vill inte han. Det kan jag förstå.
Problemet är att jag inte direkt är jätteglad att behöva umgås med honom varje eller varannan vecka för att han inte behagar prioritera barnen mer än varannan helg eller nån enstaka dag här och där-
OM jag nu skulle gå till familjerätten, hur tror ni de skulle "döma" i denna situation. Han vägrar ju ha dem varannan vecka men varannan helg passar ju inte herr'n heller. Däremot verkar det vara så att han tycker att JAG hela tiden ska anpassa mig efter hans mående.
Vad tror ni? "Vinner" jag nåt på att gå till fmailjerätten?