• Kevin och Englahs Mamma

HJÄLP i djungeln av blöjor!

Om ca 2 månader kommer vår bebis i magen ut. Så just nu håller vi på och inhandlar det sista inför ankomsten.
    Idag var vi i en Icaaffär och skulle kika på newbornblöjor.

Nu skulle jag behöva lite tips och råd. Alla har ju visserligen olika smak, men kanske kan jag få nån hint om vad för blöjor som är bra.   
      Dom märkena jag såg var Huggies, icas, pampers och Libero. Finns det fler?

Tar tacksamt emot många kommentarer om alla olika blöjor, typ plastiga, läcker m.m för det är verkligen en djungel!:)

Tack på förhand!    

• Svar på tråden HJÄLP i djungeln av blöjor!
  • TvåTrollungar

pampers newborn är bättre än Libero för att den är mycket mjukare :) sen är det väl hugget som stucket

• jamila2000

Fördelen med Libero är att dom har en resår bak på blöjan som stoppar ev kiss som rinner bakåt när dom ligger och det gör dom ju mycket den  första tiden.
    Icas blöjor har det också men jag vet ej från vilken storlek dom har på blöjorna.
    Pampers är ju mjukare än libero.
    Nu är min tös 6 månader och jag kör pampers på dagen och libero på natten till henne.

• Mellanmjölkens land

Som övriga sagt så är pampers mjukare och tunnare än libro. Kiss i pampersblöja = svampig blöja, kiss i libroblöja = stel blöja. Vi körde stenhårt på pampers och det var inte många gånger det läckte även om vi iofs alltid har bytt ganska tidigt. När det har läckt har det varit megabajsblöjorna som nästan nått upp till öronen

Huggies och ICAs har vi inte testat.

• Kevin och Englahs Mamma
    Mellanmjölkens land skrev 2012-03-04 17:52:20 följande:
    Som övriga sagt så är pampers mjukare och tunnare än libro. Kiss i pampersblöja = svampig blöja, kiss i libroblöja = stel blöja. Vi körde stenhårt på pampers och det var inte många gånger det läckte även om vi iofs alltid har bytt ganska tidigt. När det har läckt har det varit megabajsblöjorna som nästan nått upp till öronen

Huggies och ICAs har vi inte testat.
    Men hjälp haha! Nu verkar ju ingen av pampers eller libero bra!:)
Svar på tråden HJÄLP i djungeln av blöjor!