• Mearlin

Britax Maxway eller Maxi Cosi mobi

Vi har börjat kolla på en ny bilstol till vårt lilla troll, han är snart 7 månader. Efter lite koll hos Barnens hus och Babyproffsen är det ovanstående stolar vi fastnat för, men har nu lite svårt och välja. Tänkte därför kolla med er andra på familjeliv om det är någon som har erfarenhet/ för- och nackdelar med dessa bilstolar!?

• Svar på tråden Britax Maxway eller Maxi Cosi mobi
  • MHM

Vi har maxi cosi mobi till vår tvååring.Jättenöjda! 
    Superlätt att ställa om till viloläge om tex barnet somnar. 

• Sisisisi

Jag skulle välja maxway eftersom den har högre rygg vilket såklaer ger längre användningstid, fler höjder för bältet som dessutom är enklare att ändra.

• KMW

Vi är jättenöjda med vår Maxi Cosi Mobi. Sonen sitter jättebra och har aldrig tappat fram huvudet när han sover.
    Sen passar olika stolar bra i olika bilar, så man får testa sig fram.

• Mearlin
    Sisisisi skrev 2012-03-02 13:46:05 följande:
    Jag skulle välja maxway eftersom den har högre rygg vilket såklaer ger längre användningstid, fler höjder för bältet som dessutom är enklare att ändra.
    Det är detta som gör att vi är mer sugna på maxway... 
    Men är som ni säger också, bästa är väl att testa. Ska åka tillbaka om någon dag och testa stolarna i bilen för att se hur de funkar. Av det jag förstod senast vi var där så var passformen för maxi cosi inte säker i alla bilar, så eventuellt kan valet bli lätt om den inte passar i vår bil :P  
  • Momalicious

Älskar vår maxi Cosi! Vi tyckte att de större stolarna som räcker längst hade sämre sidoskydd och var inte lika ombonade för en bebis som maxi cosin. Vi är ändå inställda på att köpa en annan eftersom vi vill ha ett till barn rätt snart så då kommer vi ändå behöva en till stol och köper då en större stol så får sonen den och bebisen maxi cosin. :)

• stingrocka

Maxi cosi! Har aldrig varit missnöjda med något, sonen åkte i den tills han var fyra utan bekymmer och då är han ganska så lång..

• Natasha76

Vår flicka 109 cm lång har precis vuxit ur Maxi-Cosi Mobi på längden. Men Hi-way II som är föregångare till Max-way och dessutom lite kortare i ryggen går ännu.

Mobin tar massor med plats medan Hi-way II (har inte testat max-way men den är mycket likadan) tar lite plats i bilen. Däremot älskar jag nog Mobin också  där den ryms :) 

Min opartiska bilstolsblogg: www.bloggen.fi/bilstolslotsen
  • Mijas Mamma

Älskar maxi cosi mobi, har den i en liten golf och den tar inte upp särskilt mycket plats beror nog lite på bilen kanske...

• Natasha76
    Mijas Mamma skrev 2012-03-04 18:51:20 följande:
    Älskar maxi cosi mobi, har den i en liten golf och den tar inte upp särskilt mycket plats beror nog lite på bilen kanske...
    Har du varit noga med att se att den inte är längre in på sätet än den markerade linjen? I min Passat ryms den inte bakom mig som 170 cm lång chaufför. Men nog i mitten bak där den kan kila in sig mellan framsätena.
    Min opartiska bilstolsblogg: www.bloggen.fi/bilstolslotsen
  • Mearlin

Tusen tack för alla tankar och reflektioner!! Verkar som maxi cosin är poppis och omtyckt :) Ska förbi på affären och kika lite på dem igen så får vi se var vi slutar :) Tack! 

• Sisisisi

maxwayen har ju precis kommit ut så det är nog inte så många som hunnit köpa den ännu. Om du söker efter jämförelser mellan hi-way och mobi så finns det flera trådar. Båda stolarna är ju bra och populära

Svar på tråden Britax Maxway eller Maxi Cosi mobi