sextiotalist skrev 2012-03-01 14:58:18 följande:
Det där med tvätta sin egen tvätt, det måste vara helt vansinnigt, här tvättas det när det kan bli en full maskin, inget utsortering. När sambons barn mellanlandar hos oss (vi bor så till att de gärna gör det efter en resa eller så), då tvättar de upp, men då tar de våra kläder också (jag muttrar i det tysta, för det är mitt revir), för att inte köra halvtomma maskiner
Nu har vi fyra barn och hon fyller tvättmaskinen! Det är något som jag tycker är viktigt. Vill man ha rena kläder ser man till och lära sig att tvätta. Köper man kläder som måste handtvättas så gör man det själv.
Vår dotter lagar maten för att hon vill lära sig. Vi lagar all mat från grunden och det är mycket billigare och hon vill kunna detta när hon flyttar hemmifrån.
Hon klipper även gräset om jag ber henne.
Jag tycker hon har det glassigt värre. Jag hjälpte farsan med renoveringarna i huset varje helg från 07.00-19.00. Från det att jag kunde hålla i en hammare. Fick jobba lika hårt som resten av familjen när höet skulle in eller när 1000 balar halm skulle in. Det är inte fel att arbeta hemma, någonstans måste man ju lära sig!