• Matilda03

Antal Pergokurer utskrivet

Jag undrar hur länge ni har fått Pergo utskrivet av er läkare? En del verkar ju bara vilja skriva ut tre kurer och en del mycket längre. Jag tycker det är konstigt om man bara får tre kurer, det kan ju ta lite tid innan det tar sig.

• Svar på tråden Antal Pergokurer utskrivet
  • LS 1976

Hej!

När jag åt Pergo för några år sedan fick jag 5 kurer utskrivna på en gång. Åt först en enkelkur och körde sedan 4 dubbelkurer. Då Pergo inte hjälpte min kropp att få ägglossning gick vi vidare till IVF.

• Matilda03
    LS 1976 skrev 2012-03-01 09:14:59 följande:
    Hej!

När jag åt Pergo för några år sedan fick jag 5 kurer utskrivna på en gång. Åt först en enkelkur och körde sedan 4 dubbelkurer. Då Pergo inte hjälpte min kropp att få ägglossning gick vi vidare till IVF.
    Okej, tack för svaret! Hoppas det gick bra med IVF istället. Det var ju bra att man får prova några månader med Pergo och får man inte ägglossning så förstår jag ju att man måste byta behandlingsform. Men får man ägglossning av det så tycker jag man borde få köra på ett tag till. Det är ju liksom inte en mirakelmedicin som automatiskt gör en gravid, den ska ju "bara" hjälpa en att få ägglossning men det är ju mer som ska klaffa för att man ska bli gravid också.
Svar på tråden Antal Pergokurer utskrivet