• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag

Super super suuuuper stort grattis till er Vincents mamma o LnH. HR tänkt på er nu sista veckora o hoppats få höra lite bebis nyheter från er. hoppas allt gick sä enkelt l smidigt som möjligt. verkligen jätte göad för eran skull. hur stora va dom? Namn? Sj va ja hos läkaren igår då ba har ajtoimu a sjukdommar. ja har nu på öapper att ja var antikroppar somr blockerade ordentligt vilket är storanledning timl mkna Mf Mf MF o problem att bli gravid. snt min bebis läkare gjorde nått o satte kn annan medicin trots utredningen inte va klar. Nu känns de extra skönt att ha den här 8 1/ 2 månaders tösen här hemma när ja lyckats mot alla odds. men tyvärr e de bara att acceptera nu att min kropp e mer förstörd nu o i te mer bebis vänlig. Gör som jag gjort...ta verkligen vara på varenda minut,varendA tillfälle. Ja har verkligen njutit av att vara hemma på eett helt annat sätt me savannah. Hoppas ffå se en bild på era små snart. Kram o stooooort grattis igen.

• Vincents mamma

Våran prins är ännu namnlös då vi var så säkra att det skulle vara en tjej. Han vägde 3310 och var 51 lång :) född 38+4

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2013-11-12 08:20:12 följande:
    Våran prins är ännu namnlös då vi var så säkra att det skulle vara en tjej. Han vägde 3310 och var 51 lång :) född 38+4

Inget namn än vm?? Hur går dw för er??
  • Vincents mamma

Jo nu har han fått ett namn och det blev Sebastian :) det går bra för oss, dagarna bara springer förbi nu med 2 barn!

Mamma till 2 mirakel!
  • skånetjejen

Hej Grattis till er som har fått sina efterlängtande tillskott :) Det var mycket länge sen jag var här inne sist men ville ge en uppdatering ! Är Gravid i v 24 med tvilling tjejer :) ( IVf försök nr 5, vårat första privata ivf försök) Ha det bra kram

• Csillag
    skånetjejen skrev 2014-03-03 11:10:41 följande:
    Hej Grattis till er som har fått sina efterlängtande tillskott :) Det var mycket länge sen jag var här inne sist men ville ge en uppdatering ! Är Gravid i v 24 med tvilling tjejer :) ( IVf försök nr 5, vårat första privata ivf försök) Ha det bra kram

Heee gumman

Men guu va glad jag blev när jag läste ditt inlägg!! Fick tårar ögonen så glad blev jag!

SUPER STORT O DUBBELT GRATTOS!!

Jag har ju sj tvillingar så jag vet ju hur underbart de är!

När e småttingarna planerade?

Allt gått bra?

Blev de insatt ett ägg som dela sej lr 2 ägg som sattes in?

Vilken klinik har du gått hos.

Verkligen super roligt o ett stort grattis igen!

Min tösabit blev ju 1 år ju förra månaden.Tiden bara springer iväg!
  • skånetjejen

Hej csillig Tack så jätte mycket :) det värmer :) E jätte glad spänd och förväntansfull över våra två nya familjemedlemmar :) De två tjejerna :) är planerade till sista veckan i juni :) Vi gick hos Cura Öresund i Malmö vår första privata behandling :) köpte tre försök :( ( Ivf nr 5) De plocka ut 4 ägg tror jag, 2 blev befruktade ( första gången vi fått mer än 1 ägg befruktat) Så 2 ägg sattes in och båda valde att stanna kvar :) två äggs tvillingarna och jag har mått bra änsålänge :) E lite nervös hur det ska gå med två på en gång men samtidigt glad att de får varandra :) Har du några bra råd eller tips för en blivande tvilling mamma ? E det tvilling pågar eller töser som du har? Tänk att din tjej är 1 år :) tiden går fort ! Hur länge ska du vara mamma ledig ? Ha det bra kram

• Csillag

Verkligen super roligt att de äntligen tog sej på dej, o dubbelt upp oxå!

Har ju 2 ägg kvar i frysen o hade mer än gärna satt in dom.Mn samtidigt vet vi att oddsen e så minimala så ja känner att OM vi ska göra de så vill ja ha båda insatta direkt. känner att ska de bli en sista gång så vill ja ta båda samtidigt mn CA vill gärna inte göra de så ja har tvillingar innan o de kryllar av tvillingar o nin mana släkt + ja haft både MF/MA me tvillingar 3 ggr redan innan.Jag har tvilling pojkar.tvillingar e helt underbart, mn absolut mer jobb haha.Mitt första råd o bästa råd är att RUTINER. Enda gången ja varit "hård" o faktist vari noga me de. Komplicera inte allt o krångla till de bara för de e 2 st. Försök få in spv o ät tider samtidigt på dom.Jag ammade ju inte så dom åt alltid samtidigt. Dom låg alltid i varsin bilstol o åt så satt ja i mitten o höll i flaskorna. Bilstolarna va väl använda tiöl mmaning o underlättade verkligen.Va super enkelt o smidigt, funkade alltid!

En sak ja rekomenderar att köpa e en inne gunga.Bästa investeringen! Verkligen smidigt när man hade två små o en va kinkig o andra gallskrek haha.

ta bara aölt som de kommer.Gör inte en superstor sak av allt! Ta en dag i taget o planera dina dagar lite efter barnens ät o sovttider. Strunta i va andra tycker o tänker o säger.Gör de som blir enklast för dej.

jag va supernoga me rutinerna på dagarna första året mn sen tyckte ja oxå att de va skönt att varje kväll kl 17.30 så somnade dom för natten o vaknade vid 8 dagen efter.så även om man verkligen hållt igpng hela dan me barnen så va de skönt att man kunde sitta ner på kvällen o ta de lugnt.

min man reste ju så jag va ju sj me barnen från start under veckorna så för mej va rutinwr väldigt viktigt då jag hade en äldre dotte oxå som hade läxor o fritidsintresse.

men gör allt så enkelt som möjligt.Planera så mkt du kan o ha BRA tidsmarginal, gärna en timme extra innan de e kalasdags lr möte osv för man ska alltid va förutseende. Med 2 så är de dubbelt I blöjor, mat, kläder, bad osv

De flesta suckar o säger gör så här o så här, man e alltid social osv mn skit i va andra tycker.Jag tog vara på varenda minut me mina barn, de e gumd värt o tvillingar e verkligen något extra!

Njut av din mamma ledighet o komplicera den inte.

Vi gick en mamma grupp för tvillingar o jag blev bara stressad av att lyssna på dom.bpda föräldrarna va hemma i över 1 år tillsammans för de va så jobbigt o så mkt att göra o hur skulle dom hinna me allt osv..allt va så komplicerat mn dom såg aldrig att de va dom sj som gjorde allt till en stor grej..bbaa en sån sak som laga mat, byta blöja lr bada barnen..hur skulle dom klara de ensamma...

helt sjukt.Tro mej, man löser de

Du kommet bli en super mamma.

e verkligen sååååå sjukt glad för din skull!!!

Du anar inte vad som väntar, tvillingar e toppen!

Men absolut en utmaning oxå

Bamsekram

skånetjejen skrev 2014-03-05 18:22:14 följande:
    Hej csillig Tack så jätte mycket :) det värmer :) E jätte glad spänd och förväntansfull över våra två nya familjemedlemmar :) De två tjejerna :) är planerade till sista veckan i juni :) Vi gick hos Cura Öresund i Malmö vår första privata behandling :) köpte tre försök :( ( Ivf nr 5) De plocka ut 4 ägg tror jag, 2 blev befruktade ( första gången vi fått mer än 1 ägg befruktat) Så 2 ägg sattes in och båda valde att stanna kvar :) två äggs tvillingarna och jag har mått bra änsålänge :) E lite nervös hur det ska gå med två på en gång men samtidigt glad att de får varandra :) Har du några bra råd eller tips för en blivande tvilling mamma ? E det tvilling pågar eller töser som du har? Tänk att din tjej är 1 år :) tiden går fort ! Hur länge ska du vara mamma ledig ? Ha det bra kram

• Rikolin

Hej på er!
    Så länge sedan jag var här inne och tittade.
    Vi fick en dotter som nyss fyllde 2 år. Vi har under snart 1,5år försökt att skaffa ett syskon till henne går inget vidare. Försökt på egen hand, med akupunktur och är nu inne på IVF nr 6, ruvar på 2 blastocyst rd 7 så hoppas så! Men hoppet har blivit tilltufsat under den senaste tidens misslyckanden.

Grattis till er alla som lyckats!
    Till de som fortfarande kämpar eller som har börjat om, kämpa på, det sista som överger oss är hoppet och längtan efter ett litet liv!

• Csillag
    Rikolin skrev 2014-10-06 20:02:02 följande:

Hej på er!

Så länge sedan jag var här inne och tittade.

Vi fick en dotter som nyss fyllde 2 år. Vi har under snart 1,5år försökt att skaffa ett syskon till henne går inget vidare. Försökt på egen hand, med akupunktur och är nu inne på IVF nr 6, ruvar på 2 blastocyst rd 7 så hoppas så! Men hoppet har blivit tilltufsat under den senaste tidens misslyckanden.

Grattis till er alla som lyckats!

Till de som fortfarande kämpar eller som har börjat om, kämpa på, det sista som överger oss är hoppet och längtan efter ett litet liv!

Hej finaste Rikolin.

Va roligt du tittar in i tråden och jag ser ni försöker med syskon.hur gick de?? Savannah blir 2 år i februari o ingen liten bebis har velat komma i magen för oss heller ä tyvärr
  • MTLL

Hej tjejer! Här går det inte heller nåt vidare! Börjar det långa protokollet igen (nr 4), börjar spraya 8/11! Nu är det vår tur! :)

• Rikolin

Hej!

Syskonförsöken går inget vidare. Har försökt i 1,5 år nu och gjort 6 IVF försök. Var på kliniken igår och har nu efter så lång tid fått bekräftat det jag anat de senaste 7 åren (sedan vi började försöka) att min slemhinna är kass. Växer inte och inget "grepp" i den för blastocysterna att fastna i. Gjorde LEI/rispning igår och ska börja med lite nya mediciner så får hoppas att det går bättre nu, men lite skeptisk är jag att det kommer att bli rätt. Bara en känsla i magen att detta försöket blir ett test , men hoppas ändå på det bästa!
    Csillag, hur länge har ni försökt att skaffa syskon??

Det var kul att titta in här och se hur det går och gått!!!
    Håller tummarna för oss alla!!!

• Mandelmumsa

Halloj! Minns ni mej? :) På min 9:e insättning (5:e hela behandling) har det nu äntligen lyckats! Är i v. 25 med en aktivt sparkande liten bebis. Helt underbart! :)

• Rikolin

Världens största grattis till er!!!
    Åh så härligt att höra att man inte ska ge upp!! Ska snart göra den 7:e och hoppas så att det ska gå.
    Gjorde du något annorlunda den gången det lyckades eller var det bara äntligen er tur?

• Mandelmumsa

Gjorde faktiskt en hel del annorlunda. För det första hade jag en ny partner. Sedan hade jag strypt båda äggledarna, dvs samma ingrepp som vid sterilisering, för att utesluta att vätska från mina skadade äggledare skulle kunna störa miljön i livmodern. Sedan gjorde jag långa protokollet för första gången och det var även första gången som jag fick en blasto insatt. Sist men inte minst ändrade jag kosten med hjälp av en duktig kinesiolog. Det innebar att jag bl a uteslöt ALLT vete, minskade ner på mejeriprodukter samt tog naturliga tillskott av bl a bär och olika salter som det är svårt att få i sig tillräckligt av genom kosten. Glad att jag ger dig hopp! Så länge inte läkarna säger att du har små chanser att lyckas så handlar det nog mest om att orka fortsätta försöka och inte ge upp!! Lycka till!

• Lillan15
    Vincents mamma skrev 2015-05-13 19:59:39 följande:

Ett FET nu i maj resulterade i detta! Snälla pyret stanna kvar!

Lycka till!
    Hur gammal är din son nudå?

Vi gick vidare med ÄD. Har nu en son på 6 månader. Underbart!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012