Babysense 2, erfarenheter?
Jag funderar nu över en Babysense 2 och undrar över era erfarenheter...?
Larmar den högt direkt eller stegrande? Kan man välja hur högt ljud man vill ha osv..?
Enkel att stänga av och på?
Jag funderar nu över en Babysense 2 och undrar över era erfarenheter...?
Larmar den högt direkt eller stegrande? Kan man välja hur högt ljud man vill ha osv..?
Enkel att stänga av och på?
Den börjar ticka strax innan den larmar, så man hinner fram och stänga av om man bara glömt (t.ex. när man tar upp o ammar på natten...). Men sen larmar den högt direkt, och det ska den ju göra. Har aldrig fellarmat. Vi hade den ena plattan först i en stor liggvagn som lilleman sov i tills han var 6 månader. Sen la vi de två plattorna i spjälisen.
Tack för ditt svar!
Jag håller precis med 1969. Samma erfarenhet har vi. Vi använde det också i vagnen trots att det stod i manualen att det inte är lika pålitligt för vagnen kan gunga av vinden. Men vi märkte att det inte var så stor risk, det larmade om vi glömde stänga av. Så vi tyckte det ändå var tryggare. Men då rekommenderar jag att man köper två för vi hamnade ta loss kontakten en gång om dagen och den blev lös av det. För andra barnet köpte vi en ny sats och hade sen en egen för vagnen. Rekommenderas!
Vi har oxå detta larm, vi e jätte nöjda. den har aldrig fellarmat utan de e jag som har glömt stänga av den vid amning. köp den så kan du sova gott
Låter ni era barn sova på mage?
nej rygg, men vill man ha dom på mage så kan man ju de, men kom ihåg att de tar 20 sek innan den larma, å kan tycka de e länge om bebis sluta andas å den ska larma efter 20 sek. men om barnet kan hålla huvud så ska de väl inte vara nån risk att dom kvävs?! vi e ju uppväxta med att ligga å sova på mage har du köpt larmet än? sover din bebis på mage?
Ja, jag har köpt larmet. låter honom sova på mage på morgonen och framåt och då sover han bra (han sover normalt jätte dåligt efter 5) Fram tills fem sover han på sidan.
jaa men de e sån hysteri att man inte ska har dom på mage, jag tror inte dom kvävs om dom kan hålla huvudet bra. de e väl mer risk om dom e nyfödda å orkar ingenting. de flesta barnen sover bättre på mage. våran sover bra på rygg, hade han inte det så hade jag haft han på mage med. en vän till mig har haft sin dotter på mage sen hon va bebis å de funkade fint hur gammal e eran bebis?
Han är snart 4 månader. Risken med att låta dem sova på mage som jag har förstått det är just att de sover för bra så att de "glömmer" bort att andas, alltså plötslig spädbarnsdöd... därför känne rjag mig tveksam till att ha honom på mage hela natten
ok ja jag vet inte riktigt vf psd förekommer. trodde de va för dom inte orka flytta huvudet å kvävs hehe men de e väl bra om du kan ha din bebis som du har de, man få hitta sitt sätt antar att våra e jämngamla, min föddes 9 nov. när föddes din