• Elver

Om att rösta på sjuklövern och bo i områden med få invandrare.

Hej!

Jag har några frågor som främst riktar sig till er som röstar på vad som i nationalistiska kretsar kallas för sjuklövern. För er som inte känner till det, syftar begreppet "sjuklövern" på alla riksdagspartier förutom sverigedemokraterna.

Sverige har som bekant fört en relativt generös invandringspolitik de senaste decennierna och en kraftig ökning förväntas i och med senaste beslutet från   migrationsöverdomstolen. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mer-anhoriginvandring-vantas_6872605.svd Områden med en stor andel invandrare som rosengård, rinkeby och biskopsgården kommer därför med mycket stor sannolikhet att växa och bli fler. Inte sällan uppstår i dessa områden olika former av sociala problem i form av bidragsberoende, kriminalitet och kulturkrockar.

Ni som röstar på sjuklövern har varit med och skapa detta samhället och dessa utanförskapsområden kommer med sjuklöverns politik med största sannolikhet att förvärras.

Samtidigt bor många av de som röstar på sjuklövern långt ifrån dessa mångkulturella områden. Vill ni bo i dessa invandrartäta områden? Vill ni ha ett verkligt mångkulturellt Sverige där utanförskapsområdena breder ut sig allt mer? Vill ni att era barn ska växa upp i ett Sverige där det förutom problemen ovan kommer att finnas en mycket inflytelserik religiös grupp i Sverige i form av muslimer och allt vad det innebär?

Att rösta på partier som förespråkar kraftig invandring (särskilt de som röstar på mp och v) menar jag innebär ett ansvar för Sveriges utveckling och att då inte allvarligt kunna tänka sig att bo i sådana områden p.g.a ovan nämnda anledningar visar enligt mig på en dubbelmoral där man å ena sidan vill ta hit en stor mängd människor från främmande kulturer samtidigt som man ej vill bo bland dem. Hur ställer ni er till mina frågor och åsikter?

• Svar på tråden Om att rösta på sjuklövern och bo i områden med få invandrare.
  • Tonårsmamman1
    Baldersman skrev 2013-02-21 17:12:50 följande:

Jag är också för att folk ska få bo var de vill oavsett vad de röstar på. Fast att områden blir nedgångna kan i sin tur bero på vilka som bor där. Sedan är det knappast så att dessa områden generellt sett är särskilt nedgångna rent materiellt sett. Det är även så att folk gärna väljer att bo med sina landsmän. 

Förövrigt kommer som sagt dessa områden att bli fler och fler med fortsatt massinvandring och till slut blir det mer eller mindre omöjligt att flytta ifrån sådana områden då Sverige i stort kommer att präglas av sådana områden fast troligtvis i betydligt sämre skick än i dagsläget. 

Jag menar att man ska kunna tänka sig att bo där om man röstar för att fler och fler områden ska bli så.    
    Som sagts här ovan, det har alltid funnits utsatta områden och det är de fattiga och de arbetslösa som har råd att bo där. Andra söker sig därifrån. Detta beror på de som bor där och deras gemensamma nämnare är fattigdom och arbetslöshet, inte ursprung. 

Vad har SD för lösning på detta problem? 

• Baldersman
    Tuggback skrev 2013-02-21 16:35:52 följande:
    Fy fan vad historielöst av TS. Tror du att slumområden är en ny företeelse? Det har för fan inte att göra med kultur,  det har att göra med klass! 

Jag bor själv i ett  invandrartätt område, mina barn leker med barn till invandrare och är det något som jag har märkt så är det att det rör sig oftast om hårt arbetande människor med låga löner som kämpar för att få allt att gå ihop. 

"Sjuklövern" förresten? SD står väl för samma jävla rövarkapitalism som resten av partierna (med möjligt undantag för sosse-V)? Ni vill ju ha hela skiten med avdragsgilla bartenders och läxhjälpare medan de gemensamma tillgångarna plundras av rövarfurstar. Enda skillnaden är att ni vill ge en extra känga åt de som har det sämst i samhället. Det är så man vill spy. Ni hade inte haft en chans om inte de övriga partierna hade varit så jävla korrupta att ni är de enda som framstår som någon form av "protestalternativ".
    Ingenting skulle förändras om ni kom till makten. Jobben skulle fortfarande gå till totalutnyttjade proletärer från fattiga länder, enda skillnaden är att de skulle vara extra utsatta och rättslösa. Ni är inget alternativ för ni vill inte förändra det enda som är viktigt i ett samhälle, nämligen fördelningen av resurserna.
    Du kanske ska läsa vad som faktiskt står innan du spyr ut dina fördomar över andra.

Jag har aldrig påstått att slumområden är en ny företeelse. Slumområden har i princip alltid funnits i Sverige men med viktiga skillnader. Slumområdena förr var det knappast så att räddningstjänst trakasserades grovt och polisen betraktades som fienden. Brottsligheten såg knappast heller den likadan ut med ungdomar som gick runt och rånade andra för att få status och hög andel våldtäkter. Givetvis påverkar kulturen t.ex. grad av våldtäkter då det i högsta grad handlar om vilken syn man har på kvinnan. 

Sedan handlade den här tråden om inställningen till invandringen i kombination med val av bostadsort men för att kort kommentera resten av ditt inlägg så vill SD faktiskt stoppa den lönedumpning som är på gång genom alliansens och MP:s arbetskraftsinvandring samt den stora invandringen i övrigt.
  • Baldersman
    Tonårsmamman1 skrev 2013-02-21 17:26:37 följande:
    Som sagts här ovan, det har alltid funnits utsatta områden och det är de fattiga och de arbetslösa som har råd att bo där. Andra söker sig därifrån. Detta beror på de som bor där och deras gemensamma nämnare är fattigdom och arbetslöshet, inte ursprung. 

Vad har SD för lösning på detta problem? 

Det har inte alltid funnits i den grad det finns i idag och de ökar. Inte heller har de haft den karaktären i samma utsträckning med kulturella och religiösa barriärer. Vad beror deras fattigdom och arbetslöshet ofta på? Faktum är att Sverige inte har något behov av okvalificerad arbetskraft från tredje världen vilket givietvis gör det svårt att komma in på arbetsmarknaden.

SD:s främsta lösning är givetvis att kraftigt minska på invandringen.  
  • Tonårsmamman1
    Baldersman skrev 2013-02-21 17:33:59 följande:

Det har inte alltid funnits i den grad det finns i idag och de ökar. Inte heller har de haft den karaktären i samma utsträckning med kulturella och religiösa barriärer. Vad beror deras fattigdom och arbetslöshet ofta på? Faktum är att Sverige inte har något behov av okvalificerad arbetskraft från tredje världen vilket givietvis gör det svårt att komma in på arbetsmarknaden.

SD:s främsta lösning är givetvis att kraftigt minska på invandringen.  
    Jodå, Sverige har varit mycket fattigare förr i tiden, så det har funnits massor av fattiga och utsatta områden. 
  • Baldersman
    Tonårsmamman1 skrev 2013-02-21 17:49:45 följande:
    Jodå, Sverige har varit mycket fattigare förr i tiden, så det har funnits massor av fattiga och utsatta områden. 

Jag utgick från modern tid här men ja det var väldigt fattigt förr i perioder och olika områden. Samtidigt tror jag knappast att man gav sig på sjukvårdare eller att brottsligheten såg ut på samma sätt som idag. Det var helt enkelt en mer sund moral i samhället på de områdena även om den var sämre på andra områden.
  • Tonårsmamman1
    Baldersman skrev 2013-02-21 18:05:56 följande:

Jag utgick från modern tid här men ja det var väldigt fattigt förr i perioder och olika områden. Samtidigt tror jag knappast att man gav sig på sjukvårdare eller att brottsligheten såg ut på samma sätt som idag. Det var helt enkelt en mer sund moral i samhället på de områdena även om den var sämre på andra områden.
    Och hur ska dessa problem minska om man minskar invandringen? Jag menar, de här människorna och områdena kommer ju att vara kvar i Sverige, bara med skillnaden att de då inte fylls på. Och enligt SD har vi ju redan idag jättestora problem. Jag kan inte se att problemen blir mindre, de kommer att vara samma som idag. Eller ska SD börja slänga ut folk som redan fått komma hit?
  • Baldersman
    Tonårsmamman1 skrev 2013-02-21 18:16:52 följande:
    Och hur ska dessa problem minska om man minskar invandringen? Jag menar, de här människorna och områdena kommer ju att vara kvar i Sverige, bara med skillnaden att de då inte fylls på. Och enligt SD har vi ju redan idag jättestora problem. Jag kan inte se att problemen blir mindre, de kommer att vara samma som idag. Eller ska SD börja slänga ut folk som redan fått komma hit?

Folk kommer in i samhället även om det tar tid och därför kommer dessa områden att fungera bättre. Sedan vill SD bland annat se ökade bidrag till den som väljer att återvända för att t.ex. bygga upp sitt hemland och det handlar ju inte om att slänga ut.
  • Tonårsmamman1
    Baldersman skrev 2013-02-21 18:31:13 följande:

Folk kommer in i samhället även om det tar tid och därför kommer dessa områden att fungera bättre. 
    Och under tiden ska svenskar kvinnor våldtas, gamlingar rånas, trakassera rädddningstänst och polis osv. Det kan ju ta hur lång tid som helst. Dessutom så kommer ju alla muslimer som redan bor här att ta över och kräva sharia-lagar i Sverige. Har vi verkligen tid att vänta?
  • Baldersman
    Tonårsmamman1 skrev 2013-02-21 18:40:36 följande:
    Och under tiden ska svenskar kvinnor våldtas, gamlingar rånas, trakassera rädddningstänst och polis osv. Det kan ju ta hur lång tid som helst. Dessutom så kommer ju alla muslimer som redan bor här att ta över och kräva sharia-lagar i Sverige. Har vi verkligen tid att vänta?
    Det är inte de enda politiska åtgärderna som SD vill införa och som skapar trygghet och ordning. Fler poliser på gatorna och hårdare straff är två viktiga punkter. Angående muslimernas övertagande så tror jag du är sarkstisk men jag svarar ändå och menar att det för det första finns en för liten grupp muslimer för att något sådant ska ske och att den gruppen inte är tillräckligt radikal generellt sett.
  • Tuggback
    Baldersman skrev 2013-02-21 17:28:41 följande:
    Du kanske ska läsa vad som faktiskt står innan du spyr ut dina fördomar över andra.

Jag har aldrig påstått att slumområden är en ny företeelse. Slumområden har i princip alltid funnits i Sverige men med viktiga skillnader. Slumområdena förr var det knappast så att räddningstjänst trakasserades grovt och polisen betraktades som fienden. Brottsligheten såg knappast heller den likadan ut med ungdomar som gick runt och rånade andra för att få status och hög andel våldtäkter. Givetvis påverkar kulturen t.ex. grad av våldtäkter då det i högsta grad handlar om vilken syn man har på kvinnan. 

Sedan handlade den här tråden om inställningen till invandringen i kombination med val av bostadsort men för att kort kommentera resten av ditt inlägg så vill SD faktiskt stoppa den lönedumpning som är på gång genom alliansens och MP:s arbetskraftsinvandring samt den stora invandringen i övrigt.
    Mycket ska man lösa innan ögonen trillar ur. Att bli anklagad för att vara fördomsfull av en sverigedemokrat...

Sen är det lite kul på ett samtidigt mycket äckligt sätt att se hur du slänger ut fördomar i nästa mening. Vilka belägg har du för att det finns en direkt koppling mellan våldtäkter och etnicitet?  Några alls eller hittar du bara på? De allra flesta våldtäkter begås i ett hem av någon som offret är bekant med. Vad gäller gruppvåldtäkter så har du heller knappast något att gå på heller. Den statistik som finns tillgänglig www.bra.se/bra/publikationer/arkiv/publikationer/2000-08-03-statistik-om-gruppvaldtakter.html pekar ju knappast på att etnictitet skulle vara en avgörande faktor. Under 90-talet minskade exempelvis antalet gruppvåldtäkter och de var dessutom överrepresenterade utanför storstäderna!

Storstädernas centrala områden är definitivt mer farliga att befinna sig i om man tänker på risken att utsättas för rån eller våldtäkt. Du är helt ute och cyklar. Är det något som forskningen visar så är det att:

"Forskning visar också att risken att åtalas och fällas för våldtäkt är avsevärt högre för personer som kan uppfattas som avvikande och som har låg social status: arbetslösa, kriminellt belastade, missbrukare eller invandrare." www.nck.uu.se/Kunskapscentrum/Kunskapsbanken/amnen/Sexuellt_vald/Sexuellt_vald/

B   
  • Tuggback

Bara en fullfjädrad rasist skulle dessutom klumpa ihop alla olika ursprungsländer som folk har kommit till en enda "invandrarkultur". Läs till exempel det här stycket ur BRÅ:s rapport som jag hänvisar till ovan.

Invandrare står för knappt 20 procent av alla anmälda brott i landet. Hälften av dem begås av
    nordiska invandrare.  
  • Baldersman
    Tuggback skrev 2013-02-22 10:54:20 följande:
    Mycket ska man lösa innan ögonen trillar ur. Att bli anklagad för att vara fördomsfull av en sverigedemokrat...

Sen är det lite kul på ett samtidigt mycket äckligt sätt att se hur du slänger ut fördomar i nästa mening. Vilka belägg har du för att det finns en direkt koppling mellan våldtäkter och etnicitet?  Några alls eller hittar du bara på? De allra flesta våldtäkter begås i ett hem av någon som offret är bekant med. Vad gäller gruppvåldtäkter så har du heller knappast något att gå på heller. Den statistik som finns tillgänglig www.bra.se/bra/publikationer/ar kiv/publikationer/2000-08-03-statistik-om-gruppval dtakter.html pekar ju knappast på att etnictitet skulle vara en avgörande faktor. Under 90-talet minskade exempelvis antalet gruppvåldtäkter och de var dessutom överrepresenterade utanför storstäderna!

Storstädernas centrala områden är definitivt mer farliga att befinna sig i om man tänker på risken att utsättas för rån eller våldtäkt. Du är helt ute och cyklar. Är det något som forskningen visar så är det att:

"Forskning visar också att risken att åtalas och fällas för våldtäkt är avsevärt högre för personer som kan uppfattas som avvikande och som har låg social status: arbetslösa, kriminellt belastade, missbrukare eller invandrare." www.nck.uu.se/Kunskapscentrum/ Kunskapsbanken/amnen/Sexuellt_vald/Sexuellt_vald/

B

Att du trodde att jag trodde att slumområden var en ny företeelse var en fördom som inte stämde. Således hade jag rätt och du fel på den punkten.
    När det kommer till bakgrundens betydelse för brottslighet hos invandraren: http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet  

Det stämmer inte heller att de flesta av våldtäkterna skulle ske i hemmet av någon som offret är bekant med så länge du inte räknar ytligt bekant som bekant. Se brå sid 28.  http://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012829/2005_07_valdtakt_kartlaggning.pdf
    Det finns visst att gå på när det gäller gruppvåldtäkter. Invandrare står då tillsammans med personer med invandrarbakgrund för 47 % av gruppvåldtäkterna. Skulle man här skilja ut olika invandrargruppers överrepresentation utifrån ursprung skulle man troligtvis hitta liknande siffror som Rojas talar om i artikeln ovan där vissa grupper från MENA-länder är kraftigt överrepresenterade. Samtidigt borde siffran ligga på en betydligt högre nivå idag då den ovan har 13 år på nacken och invandringen från MENA-länder har varit stor under dem åren.
    http://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800020907/2000_statistik_om_gruppvaldtakter.pdf

Att storstädernas centrala områden är mer farliga beror knappast på att människorna som bor där skulle vara mer brottsbenägna. Det skulle snarare vara mycket märkligt om det var så om man bara ser det ur ett socioekonomiskt perspektiv då de som bor centralt ofta har det ganska goda socioekonomiska förutsättningar.

Angående sista stycket. Ja givetvis är risken att åtalas och fällas för ett brott om man tillhör de grupperna högra eftersom de grupperna begår brotten i högre utsträckning än andra grupper. Meningen du har plockat ut får det nästan att låta som att det faktum att personer som tillhör grupperna blir felaktigt behandlade av rättsväsendet när det inte alls behöver vara så. 
  • Baldersman
    Tuggback skrev 2013-02-22 10:56:49 följande:
    Bara en fullfjädrad rasist skulle dessutom klumpa ihop alla olika ursprungsländer som folk har kommit till en enda "invandrarkultur". Läs till exempel det här stycket ur BRÅ:s rapport som jag hänvisar till ovan.

Invandrare står för knappt 20 procent av alla anmälda brott i landet. Hälften av dem begås av
    nordiska invandrare.  
    Jag särskiljer mer än gärna med de olika kulturerna och en fullfjädrad rasist skulle väl knappast vara intresserad av att utmåla t.ex. norrmän och danskar som överrepresenterade våldtäktsmän om de nu inte är det? Förövrigt skulle jag vilja se sammanhanget hur det har räknats med de "20 procent" . Insider menar att majoriteten av de intagna på landets fängelser har utländska bakgrund och att se hur det går ihop skulle vara intressant. Lyssna ca 7 min och 50 sekunder in i klippet:
    ">

• Teo77

Alla partier är skit, men dom värsta hycklarna är sjuklövern. Dom bor segregerat där dom flesta är svenskar men hyllar mångkultur. Är inte svensk men är trött på idioter som ljuger om att Sverige inte har stora problem med främst muslimska invandrare som förökar sig enormt ex somalier men bidrar minimalt
    www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115816-28-10-07-goteborgs-somalier-ett-folk-i-kris
    Islam har en fascistisk kvinnoförnedrande religion som uppmuntras med skattemedel. Här en förort i Göteborg där polismord uppmuntras och kastas sten dagligen på brandbilar:

• Liberaltrotsallt

Detta utdrag ur Brås undesökning ang. våldtäkter säger väl allt? "Invandrare står för knappt 20 procent av alla anmälda brott i landet. Hälften av dem begås av nordiska invandrare. Trots att andelen inte är hög innebär den ändå en överrepresentation, ef- tersom invandrarna utgör ungefär 11 procent av befolkningen. Brottsandelen varierar beroende på vilken typ av brott det handlar om. Tidigare undersökningar har visat att våldtäkt är det brott där invandrarandelen är högst, cirka 40 procent.

Invandrares andel av dem som misstänks för gruppvåldtäkter under 1990-talet är 32 procent och ligger alltså lägre än andelen för våldtäkterna generellt, men högre än andelen för den sammanlagda brottsligheten . Invandrarandelen vid våldtäkter med tre eller fler misstänkta gär- ningsmän är 39 procent och ligger därmed i paritet med gruppens andel av våldtäkter generellt."

• Liberaltrotsallt

Alla dessa Youtubeklipp, från t.ex Aktuellt, NKR borde få människor att få upp ögonen! Klippen från Förorterna i Göteborg, Malmö, Stockhom och Uppsala är riktigt skrämmande. När man hör invandrarungdomar uttala sig som i Uppdrag granskning, att det är OK att döda poliser, råna och tända eld på bilar så blir åtminstone jag mörkrädd. Filmklipp där två svenska ungdomar, mitt på dagen i Göteborg, blir brutalt misshandlade av tre invandrarkillar, avslutas med en spark i huvudet! Allt detta filmas av en invandrarkille, att döma av hans språk, som skrattar och gillar tydligt vad han ser. Hur kan det ha blivit så här? Är det SD's fel! Är dessa ungdomar offer för rasism? Är det för att samhället inte "släpper in dem" eller är det bara så att de faktiskt gillar att leja maffia och känner sig stora när de utflr sina handlingar? Det är dags att röja upp i förorterna, se till att de värsta förövarna omplaceras och att människor som faktuskt vill bo och arbeta i flrorterna vågar gå ut på kvällarna. För att detta ska ske så måste straffen skärpas och polisens resurser och befogenheter öka. Ett citat från en av filmerna, detta stod på en vägg i en av förorterna....."Att döda en polis är inte fel, det gör så att man kommer till paradiset". Fy fan!

• Liberaltrotsallt
    Tuggback skrev 2013-02-22 10:56:49 följande:

nordiska invandrare.  

Procenträkning! Om invandrare är ca 11% av Sveriges befolkning, hur stor del av brotten begås då av invandrare procentuellt om gruppen begår 20% av dem?
Svar på tråden Om att rösta på sjuklövern och bo i områden med få invandrare.