• enbär

Hur mycket pengar lägger ni på ersättning?

Ni som bara ger ersättning, hur mycket pengar ungefär kostar det per månad?

• Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på ersättning?
  • EmeNo11

Än så länge köper vi ett stort paket i veckan och det kostar 93 kr. Runt 300 kr för en månad. Blir snart lägre eftersom dotterns börjar äta mer och mer mat

Nova 110903 49 3410 <3
  • curiosa

Två förpackningar i veckan a 69 kr så det är inte då dyrt som en del försöker få det att låta.

• enbär
    curiosa skrev 2012-02-22 10:27:55 följande:
    Två förpackningar i veckan a 69 kr så det är inte då dyrt som en del försöker få det att låta.
    Tack för era svar!

Dyrt och dyrt, jag räknar i alla fall ut att jag genom att helamma i sex månader bara under den perioden sparat 3588 kr (69*2*26=3588). Sen fortsätter ju barnet med bröstmjölk/ersättning på deltid ett bra tag till så då blir det ju ytterligare pengar. Men om man inte kan amma är det ju förstås jättebra att det finns ersättning att ta till och då är det såklart värt alla pengar.
  • Veladis

Vi gör av med ett paket NAN 1 i veckan knappt, kostar 62 kr där vi köper det. Runt 350 spänn/mån kan man säga. Utöver det även gratis tutt-mjölk, ungefär 1/3 av vad hon äter.

• gruspinne

runt 100 kr i månaden men då köper jag 12 nutramigen för 120 kr.

• Modgun
    enbär skrev 2012-02-22 21:18:12 följande:
    Tack för era svar!

Dyrt och dyrt, jag räknar i alla fall ut att jag genom att helamma i sex månader bara under den perioden sparat 3588 kr (69*2*26=3588). Sen fortsätter ju barnet med bröstmjölk/ersättning på deltid ett bra tag till så då blir det ju ytterligare pengar. Men om man inte kan amma är det ju förstås jättebra att det finns ersättning att ta till och då är det såklart värt alla pengar.

Och med detta ville du ha sagt?
  • Hasselnöt

120 kr för två månader,  det är 12 burkar neocate. 

Ger man vanlig ersättning får man räkna med 400 kr i månaden för man ska inte tänka på ekonomin när det gäller att ge barnet flaska. Gör alltid för mycket så du vet att barnet fått äta tills det blivit mätt.

Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på ersättning?