• Mariasthlm88

Någon mer än jag som är hemma mamma och vill ses??

Hejsan alla !:)

Jag är 23 år och är hemma med min son som snart fyller 3. Vi bor i sthlm. Det är praktiskt taget OMÖJLGT i sthlm att hitta mammor/pappor som e hemma på dagarna. Alla verkar ha barnen på dagis?

Så är det Någon mer mamma där ute som är hemmamma:)?

Älskar vara hemmamma, bästa som finns!!!r pappan är borta på vardagarna pg sin utbildning. Känner mig lite ensam :/ 

• Svar på tråden Någon mer än jag som är hemma mamma och vill ses??
  • vad ska man heta
    Anna Svenssonliv skrev 2012-02-23 21:26:20 följande:
    Jag kollade just in hemmaforaldrar.se, det var verkligen ingenting för mig. Galet pretentiös sida med extremt vinklad samlig av artiklar. Forumet var proppat med inskränkta, fördomsfulla åsikter och människor. Blä!
    dina barn går inte alls på dagis? lite lustigt att du tyckte det var konstigt om du själv valt att vara hemmaförälder:-P
  • Hemmaföräldern
    Anna Svenssonliv skrev 2012-02-23 21:26:20 följande:
    Jag kollade just in hemmaforaldrar.se, det var verkligen ingenting för mig. Galet pretentiös sida med extremt vinklad samlig av artiklar. Forumet var proppat med inskränkta, fördomsfulla åsikter och människor. Blä!
    Det var ord och inga visor :) Men är du verkligen hemmaförälder eller är du föräldraledig med äldsta barnet på dagis? 
  • Hemmaföräldern
    vad ska man heta skrev 2012-05-26 22:00:53 följande:
    dina barn går inte alls på dagis? lite lustigt att du tyckte det var konstigt om du själv valt att vara hemmaförälder:-P
    Ja så kände jag också. 
  • Anna Svenssonliv

Hej, såg att jag fått svar på tal. Jo det stämmer att min äldsta går deltid på fsk. Jag svarade i tråden då jag trodde ts efterlyste nya vänner m barn i Stockholm som hade tid att träffas dagtid. Det har ju jag eftersom mina barn är hemma med mig. Att 4åringen får gå på förskola de förmiddagar hon känner för och jag ändå inte planerat någon utflykt såg jag knappast som ett hinder. Nu har jag lärt mig att det finns något som kallas hemmaförälder och då är det uteslutet att umgås med personer som sympatiserar med förskoleverksamhet.

• vad ska man heta
    Anna Svenssonliv skrev 2012-05-28 20:57:31 följande:
    Hej, såg att jag fått svar på tal. Jo det stämmer att min äldsta går deltid på fsk. Jag svarade i tråden då jag trodde ts efterlyste nya vänner m barn i Stockholm som hade tid att träffas dagtid. Det har ju jag eftersom mina barn är hemma med mig. Att 4åringen får gå på förskola de förmiddagar hon känner för och jag ändå inte planerat någon utflykt såg jag knappast som ett hinder. Nu har jag lärt mig att det finns något som kallas hemmaförälder och då är det uteslutet att umgås med personer som sympatiserar med förskoleverksamhet.
    umgås med andra kan jag visst göra och det kan nog ts åxå. men nu var det ju hemmaföräldrar hon sökte. man har ju en del att snacka om som hemmaförälder som man inte pratar med föräldralediga om. hur livet är som hemmamamma mm.
  • någotfyndigt

Anna Svenssonliv! Jag bor också i söderort, är inte heller direkt "regelrätt" hemmaförälder men vill ändå hemskt gärna träffa någon annan med barn, både för min och barnens skull. Vill du ses? (Haha, nu tänker du väl "freak")

• Valandur

Jag har en treåring och en tiomånaders jag med.

• MammaJennii

Vad roligt :) min äldsta dotter går en vecka till på fs sen har hon sommarlov till mitten av augusti då vill vi gärna hitta på massa bus :)

• vad ska man heta
    MammaJennii skrev 2012-06-10 00:43:10 följande:
    Vad roligt :) min äldsta dotter går en vecka till på fs sen har hon sommarlov till mitten av augusti då vill vi gärna hitta på massa bus :)
    detta är en tråd för hemmaföräldrar inte föräldralediga...
Svar på tråden Någon mer än jag som är hemma mamma och vill ses??