Hjälp!
Har nyligen flyttat ihop med en ny man som har en 16-årig son. Själv har jag fem barn i åldrarna 3, 9, 13, 15 och 17 år. De två äldsta bor hos pappan. Allting skulle vara underbart om inte mannen skulle curla med sonen för mycket. Innan vi flyttade ihop så behövde inte sonen göra något hemma. Med fem barn så har ju alla i tidig ålder hjälpt till att dra sitt strå till stacken. Med detta menar jag inte att jobba i flera timmar utan hjälpt till i hemmet då och då. Nu till problemet. Stör mig något enormt på sonen då han inte vill göra något i hemmet. Om pappan ber honom gå knappt hundra meter till Ica så tjatas det i en halvtimme. När sonen efter mycket tjat inte går till affären så går pappan istället. Han håller inte ordning på rummet utan pappan går och plockar efter honom. Kan knappt duka av tallriken ens. Pizzakartonger och mjölkpaket ställs inte undan utan ställs på diskbänken. Tvätten viker pappan. Undrar nu om det är jag som överreagerar eller om det är normalt för en 16-åring att glida omkring och inte göra något. Tacksam för synpunkter.