Ensam med hormonstinn 13-åring
Idag briserade det igen. "Jag HATAR dig! Jävla kärring!"
Det gör så ont. Det är som om musten går ur mig, all kraft rinner av. För tredje helgen i rad har jag inte orkat ta mig för någonting. Är helt urlakad.
Vad gör jag för fel??
Min tjej och jag har gått igenom otroligt mycket tillsammans. Jag var ensamstående när jag fick cancer när hon var fem år. Det var tuff behandling med regelbundna besök till sjukhus de efterföljande två åren.
Men jag är frisk nu och har hela tiden velat att hon och jag ska uppleva så mycket som möjligt tillsammans sen dess. Vi har tex rest massor bara hon och jag.
Hennes pappa är strulig och hon är bara där enstaka natt då och då.
Hon har alltid haft ett jäkla temprament men nu i kombination med denna egoism så blir hon outhärdlig. Det känns som om enda gångerna hon är gullig mot mig är när hon vill ha något av mig eller hon är trött eller hungrig.
Har försökt med regler och struktur; hon får sedan maj 2011 hela barnbidraget och får stå för sina kläder, smink och nöjen själv. Vi har gjort upp ett veckoschema med vardagssysslor för vem som gör vad när. Vi har ett "avtal" sedan några år tillbaka som går ut på att hon får en summa per månad in på ett sparkonto som hon får nyttja över när hon blir 16 mot att hon sköter sig och börjar gymnasiet.
Det mesta går bra, hon handlar sina kläder själv och är ganska snål. Skolan går bra men inte för att hon pluggar utan för att hon har lätt för sig.
Men problemet är att vi nu har bråk och skrik nästan jämt. Det
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-19 22:43
Oj, vad konstigt det blev. Nåja. Fortsätter:
Vi bråkar om stort och smått hela tiden. Allt får oerhörda propotioner och tonläget växer för varje vecka som går känns det som.
Vad gör ni andra med arga 13-åringar?