LiaLovLuc skrev 2013-04-24 13:58:27 följande:
Min man jobbar också borta i veckorna ca 4 dagar i veckan och har gjort det i 8 år nu.
Vi har tre barn tillsammans som är födda 06,07 och 09.
Ibland är jag så trött på att vara "ensamstående" mamma i veckorna och ett heltidsjobb för mig verkar omöjligt.
Hur jobbar ni??
Just nu sitter jag hemma och är sjuk med äldsta sonen som troligtvis har öroninflammation igen
dom minsta är på dagis och ska snart hämtas så laddar upp med värktabletter och hostmediciner så jag orkar kvällen.
Vi har också funderat på samtal då vi ibland inte förstår varandra...
jag pluggar iofs, men det är ju "heltid" ändå. Våra barn är på dagis 6 timmar/4dagar i veckan. Sen är de hemma och är lediga med pappan på fredagarna. Blir barnen sjuka får jag ta och plugga på kvällarna när de somnat och är det riktigt illa tidsmässigt pluggar jag även på helgerna.
Om något av barnen är sjuka på söndagen när han ska åka och jobba får han ibland vabba han med, om jag har mycket i skolan, samma om han skulle vara i närheten av hemmet (säg 10-15 mil) så händer det att han får åka hem om jag har tenta pluggning eller nått sånt som inte kan vänta till senare.
Men som sagt, rådgivningen har varit guldvärd för oss att inse att han jobba inte är "viktigast", utan min tid, även om jag kan vara hemma med barnen "samtidigt" ska väderas lika högt.
Sen är det ju inte alltid det fungerar så, och då är det tur att mormor finns!