• vivla

min bebis sover mycket..eller? :)

Hej mina kära prem-buddies! =)
    Vår dotter är nio veckor, två korr. Ibland tycker jag hon sover sjuuuukt mycket men ibland sover hon ingenting alls!
    Hur sover era?
    Igår t ex sov Julis nästan ingenting, hon somnade men vaknade strax därefter och så höll det på hela dagen. Idag verkar hon ta igen "förlorad" sömn och har nästintill bara ätit och sovit..någon som känner igen sig?
    Vår bm säger att hon borde börja "pigga" till sig nu, men vi tycker fortf att hon är en sömngris..dock när hon väl är pigg, så kör hon med oss stenhård och kan som sagt hålla sig vaken en hel del och "fastnar" med blicken på olika föremål.

• Svar på tråden min bebis sover mycket..eller? :)
  • Meal

Låter helt normalt Vår son var likadan, född i v 32

• Tanna

Så var våran son med. Han sov väldigt mycket. När vi började på mammagruppen när han var ca 4 månader, korrigerat 2, så sov han igenom allt, medans dom andra ungarna var vakna. Än idag, nu är han 9 månader, har han "sovdagar" när han sover rätt mycket. Och vissa dagar är han typ vaken från morgon till kväll.

• vivla

vad skönt att höra att era var/är likadana!!
    men jag tänker på det där som bm sa om att hon borde börja "pigga" till sig lite, hon vill att vi tränar henne mycket i att ligga på mage och lyfta huvudet och det gör vi ju ibland..men det blir ju knappast dagligen eftersom hon som sagt sover igenom en hel del ;) ibland hinner hon ju inte ens äta upp innan hon däckar av igen!

• Meal

Det var likadant här. Jag lät honom sova på magen ibland när jag var hos honom. För att vänja honom vid att det är ok att ligga på magen

• vivla
    Meal skrev 2012-02-21 15:13:03 följande:
    Det var likadant här. Jag lät honom sova på magen ibland när jag var hos honom. För att vänja honom vid att det är ok att ligga på magen

Julia sover gärna på magen men efter bms "hets" om psd så skrämde hon mig och nu får hon bara ligga s när hon är valen. Tyvärr är hon dunder förkyld nu så hon har bara sovit igenom de sista två dagarna! Hoppas hon piggar på sig, doktorn som undersökte henne idag nämnde iaf att hon var väldigt stark för att vara så liten så det blir säkert inga bekymmer med lyften även om hon söööver mycket :)
  • Cocco

M sov jättemycket länge länge.

• vivla

ja igår var jag på möte och en kompis var med utanför och passade julis. Hon sov heeeela dagen och heeeela natten med några få vakna stunder. Hon är visserligen 4 veckor idag korrigerat så det kanske inte är så konstigt ändå ;) även om hon är vår nästan 3 månaders och alla andra 3 månaders är piggare..så får man helt enkelt tänka om och tänka 4 veckor!

Svar på tråden min bebis sover mycket..eller? :)