• Fru Lambertsson

Brio go

Jag är superdupersugen på en Brio Go. Tycker de är as-snygga!!

Det enda dom talar mot den är 2 små petitesser...

1) Framhjulen...det är såna swivelhjul. Är det någon som har erfarenhet av dom?? Jag vill gärna ha såna då det går superlätt att svänga med såna......men någon som har erfarenhet??

2) Sittdelen är ganska formad/kupad...alltså det är som en insjunkning för rumpan....tror inte att barnet kan ligga på sidan i denna vagnen....

Är det någon som ha denna vagnen?? ELler vet något om den???

:)

• Svar på tråden Brio go
  • Puffar

Hur är den att köra i snö å slask??
    Vi har kollat lite på en go.. men är långt kvar men är lite orolig med tanke på snö å sånt..

• Coyote
    Puffar skrev 2012-03-20 21:39:05 följande:
    Hur är den att köra i snö å slask??
    Vi har kollat lite på en go.. men är långt kvar men är lite orolig med tanke på snö å sånt..
    För mig har det inte varit några problem, jag låser hjulen fram bara så går det jättebra. En vagn med fyra fasta, gärna luftpumpade, hjul klarar sig förstås bättre, men jag har inte haft några problem den här vintern åtminstone.
  • Puffar
    Coyote skrev 2012-03-20 21:44:24 följande:
    För mig har det inte varit några problem, jag låser hjulen fram bara så går det jättebra. En vagn med fyra fasta, gärna luftpumpade, hjul klarar sig förstås bättre, men jag har inte haft några problem den här vintern åtminstone.
    okej.. ah, så det går å låsa dom?? visste jag inte.. :-P haha
  • Coyote
    Puffar skrev 2012-03-20 21:49:05 följande:
    okej.. ah, så det går å låsa dom?? visste jag inte.. :-P haha
    Jepp, det kan man nog på alla vagnar med swivelhjul. Man drar ut en liten spärr och vrider på en ratt, så är det klart.
  • Puffar
    Coyote skrev 2012-03-20 21:54:27 följande:
    Jepp, det kan man nog på alla vagnar med swivelhjul. Man drar ut en liten spärr och vrider på en ratt, så är det klart.
    okej.. får kolla sen när vi kollar på en igen..
  • buffybus

Sålänge vägarna blir plogade som vanligt så går det väl bra med vilken vagn som helst :)

Alla vagnar oavsett hjul har ju problem och komma fram i värsta snön typ

• buffybus

Får man lov och fråga vilka ståbrädor som passar?? :) låna tråden lite hehe
    Tänkte om det bara va original brädan som går eller finns billigare universal ?

• Coyote
    buffybus skrev 2012-03-21 07:19:31 följande:
    Får man lov och fråga vilka ståbrädor som passar?? :) låna tråden lite hehe
    Tänkte om det bara va original brädan som går eller finns billigare universal ?
    Det har jag däremot ingen aning om.
  • Bollen

Vi har visserligen inte börjat använda vår vagn än men vi har köpt en easy walker ståbräda och den passar till go:n. Den är smidig att sätta dit och ta bort vilket passar perfekt eftersom vi mest ska använda ståbrådan fram och tillbaka till dagis. 

• buffybus

Ok ska googla :) tänkte samma. Fram o tillbaka från dagis eller till ica typ

• MammaMia82

Såg att tråden är GAMMAL men svarar ändå på frågan ang ståbräda till Go. Har en Easy Rider X till min (köpt på Ullared) den funkar fint! Går dock inte att bromsa vagnen med den på men det är oxå enda minuset. Har däck som lyser när dom snurrar och det är bra när det år mörkt och det finns en stol till om man skulle vilja ha det ;)

Svar på tråden Brio go