• elinelwer

Bilbarnstol akta graco duologic?

Hej! Jag har en bilbarnstol som heter akta graco duologic. Jag tänkte kolla om det är någon som vet när man ska ändra från det första läget till det andra och det tredje?? Och om någon vet när man ska ta bort kuddarna som sitter i? Hoppas på svar! Med vänlig hälsning, Elin

• Svar på tråden Bilbarnstol akta graco duologic?
  • Marvin

Fick du inte med bruksanvisning?

Här finns en:
    http://media.gracobaby.eu/manuals/DuoLogic%202.pdf

Jag antar att du menar akta graco duologic 2.

Vi har en till våran son!!

Man ändrar från första läget till det andra när barnet väger 9 kilo, då sätter man även dit det riktiga nackstödet.

Från andra läget till det tredje har med längden att göra. När benen inte får plats.

Våra kuddar är märkta med lappar. Den ena 0-3mån och den andra 0-9mån. Fast vår son fylde 1 år nyss och vi har precis tagit bort den sista kudden.

Lycka till!!

• Marvin

Hej igen!!

Har nu köpt en begagnad bilstol att ha i andra bilen!! Den heter akta graco duologic och är faktiskt inte riktigt lika dan, men det märks att vår nya är samma typ. Det var någon grej som bältet skulle sitta under, som saknas på den äldre.

I den äldre stolens bruksanvisning står det:
    I princip det samma om lägena; man ändrar från första läget (0-9 kg) till det andra (9kg-ca2år) när barnet väger 9 kilo, då sätter man även dit det riktiga nackstödet (innan huvudet kommer över kanten).
    Från andra läget till det tredje (2-4år) har med längden att göra. När benen inte får plats.
    I kuddar finns det skumfyllning som går att plocka ut. Skulle gissa att det är lämpligt att plocka bort fyllningen i den man sitter på vid 3 mån och den i ryggen vid 9mån.

Lycka till!!

Svar på tråden Bilbarnstol akta graco duologic?