Jennie1987 skrev 2012-11-12 12:40:33 följande:
Nightrose: Vi fick inte göra någon insemination, för hela min gynmottagning skulle på en tre-dagars utbildning i Danmark när min ev ägglossning skulle ske.
Senare, genom blodprov, visade det sig att jag inte ägglossat på trippelkur och ovitrelle.
Jag fick dock mensen på "rätt" dag, och den har precis tagit slut. Så nu har jag bestämt mig för att inte göra någon mer behandling i år. Jag tar en paus till februari ialla fall. Känner att både kropp och knopp behöver vila från allt ett tag. Dessutom fick jag återigen rådet av sköterskan på gynmottagningen att satsa på lchf. Jag har gjort det förut också, gick ner bra i vikt och fick igång både mens och ägglossning(!!). Så det är ju såklart helt värt ett ärligt försök igen. Deras utbildning i Danmark hade tydligen handlat mycket om just vikten och pcos. Och lchf. Det är det de rekommenderar. Och jag vet ju att det funkar! Jag har bara inte orkat ta tag i det igen och inte gett det en ärlig chans. Men i onsdags började jag igen :) Och har klarat mig finfint hittills! :) Känns såklart jättekul!
Får se om jag lyckats gå ner lite i vikt till februari och då ska jag ialla fall höra av mig till dom och få komma på vul och se hur det ser ut.
Första gången på länge så känns det riktigt bra och sambon är inne på samma linje. Jag har varit proppad med hormoner och inte mått så bra av det alla gånger.
Oj, nu blev det visst lite långt...
Hur går det för dig med graviditeten? Måste ju kännas helt underbart!! :) :)
Jag intalar mig själv att det kommer bli en 2014 bebis för vår del, och konstigt nog har jag alltid sagt till sambon att jag vill ha barn just det året! 14 är "vårt" nummer. Spännade att se om det kan bli så :)
Vad tråkigt att det inte blev ngn insimination, men på något sätt som du själv kommit fram till så kanske det inte var menat nu. Men snart så! Det är inte lång tid till 2014 ändå! Förstår det där med att ta paus till fullo! Vi hade tänkt ta paus och hade till och med sagt till kliniken som vi först gick till att nu fick det räcka i några månader, vi behövde komma ifrån. Men i den vevan...jo dagen efter fick vi kallelsen till ivf och då vart det att vi kör en omgång och ser hur det går... sen får vi se läget där efter.
Det tar också på sexlivet att inte få göra det när man vill och så, att ha de där kontrollerna och bestämda datumen. Vi kände det under sommaren, då vi eg. fick en liten paus från maj-aug. att vi har nog inte haft så skönt sex på länge! Ingen press och stress...hehehe... ja du kanske förstår?
Hoppas verkligen att lchf ger dig en ännu mer chans och att kroppen kommer igång ordentligt. Så länge du är motiverad så kommer det att gå fint!!! =) Och du att fuska ngn gång ibland är egentligen belöning för att man varit så duktig och det förtjänar man ibland =)
Jo blandad förtjustning och skräck... så rädd att det ska ta slut... men så är det när man kämpat länge för ngt efterlängtat. Såg vårt lill* pyre för 1v. sedan via ett privat ultraljud och så fantastiskt att se hur utvecklingen gått. Magen har börjat växa till sig och nu sitter jag och längtar till de första tecknen på att det rör sig där inne. Men visst är det fantastiskt och jag hoppas att du inom kort kommer att få känna denna underbara glädje. För visst det har sina upp och nedgångar, man kan må riktigt dåligt men leendet finns där ändå och glädjen att äntligen ha lyckats en bit på vägen. Och detta vill jag verkligen att du ska få uppleva! Vare sig det är 2014 eller tidigare =)