• Solen73

Har ni någon bra bältesstol att rekommendera??

Nu är det snart dags att byta ut dotterna stol i bilen och jag har börjat kolla runt lite. Tycker att det är så svårt att välja.
    Tipsa mig gärna om du vet en bra stol och om det är något särskilt man ska tänka på.

Tack!Glad

• Svar på tråden Har ni någon bra bältesstol att rekommendera??
  • Snart 3 barnsmamma

Jag gillar Britax generellt. Haft Acta också men nackstödena i en britax är suveräna. Huvudet droppar inte ner utan ser bekvämt ut

• Hoppetossan 79

Vi har brio caro och är nöjda. Enda nackdelen är att de är lite breda i sittdelen vilket ibland kan göra det trångt när man ska sätta fast bältet.

• MarieCurie

jag gillar maxi cosi fero fix, vi kommer att köpa en sån när det är dax att byta stol till sonen. 

• Solen73

Ok, gud så svårt! jag är lite valet och kvalet eftersom jag egentligen vill vänta lite längre med att vända henne framåt. Hon är precis fyra år.

• MarieCurie
    Solen73 skrev 2012-02-08 20:44:55 följande:
    Ok, gud så svårt! jag är lite valet och kvalet eftersom jag egentligen vill vänta lite längre med att vända henne framåt. Hon är precis fyra år.
    Har samma problem som du, han får plats men det är inte så mycket mer. han fyller 4 om några veckor. 

Trodde visserligen aldrig att han skulle kunna sitta bakåt så här länge, detta då han är lång och vi har ytterligare ett barn som ska få plats i bilen.

• Pixboy

Köpte en Ferofix för 3 veckor sen och både vi och sonen älskar den

• pigglet

Varför kan ni inte vänta då? Den största stolen är twoway, den kan de sitta i tills de är ca 120-130 cm och väger 25 kg.
  • Solen73
    pigglet skrev 2012-02-08 21:06:16 följande:
    Varför kan ni inte vänta då? Den största stolen är twoway, den kan de sitta i tills de är ca 120-130 cm och väger 25 kg.
    Jo, vi kommer att vänta tills sommaren i alla fall. Hon sitter väldigt illa, har Britax Hi-way. Sen blir platsen ännu trängre eftersom vi har en likadan stol i framsätet.
  • Cecci78
    vi bytte från bakåtvänd Britax Two Way när sonen var 7 år o över normallängd så den är stor, då köpte vi en cybex som jag gillar men är lite svårt med stolar som har horn för bältet, skulle nog titta på en be-safe, annars cybex
  • Hoppetossan 79

Vi vände dottern när hon var tre då NTF rådde oss till det eftersom två bakåtvända bilstolar inte satt bra i våran bil och de ansåg att det var bättre att våran 1 årings stol satt bra. Dessutom är dottern lång och skulle snart ha växt ur stolen. Sonen fick vi också vända tidigare än 4 år eftersom han blev extremt åksjuk av att åka baklänges.
    De sitter nu bägge två i Brio Caro och är 6,5 och 4,5 år. Får se hur det går med minstingen om hon kan åka bakåt längre...

• Sisisisi

Jag skulle kolla på maxicosi fero och besafe izi up. Min son satt bakåt i twoway tills han va 5 år, 25 kg och 118 cm, den är verkligen rymlig. Nu har han en britax kidplus, den har bra huvudskydd och sidoskydd men är lite trång, den har horn oxå.

Svar på tråden Har ni någon bra bältesstol att rekommendera??