Vad ska jag göra åt min mamma?
Som rubriken lyder.
Jag är snart 20 år och har äntligen träffat en fin kille. Vi har varit tillsammans i snart 2 månader och ja, det innebär ju att vi har sex.
Jag hade hoppas på att någon typ mamma här kunde hjälpa mig för det har blivit så här. För enkelhetens skull så skaffade jag p-piller i förra månaden. Detta pratade jag inte om med min mamma eftersom att det är min ensak. Sen för någon kväll sen så satt min mamma vid köksbordet och det kändes som om att jag åter var 15 år när mamma frågade min hur seriöst det blivit mellan mig och min kille och om att det var så seriöst att man var tvungen att börja äta p-piller för det? Ska åter igen nämna att jag fyller 20 om en månad och min mamma har alltså varit på mitt rum och rotat och där funnit mina p-piller. Hon sa också att hon inte gillade att jag hade ett sexliv (inte rakt ut) men jag får total panik på människan som inte låter mig leva!
tidigare i livet så har hon strängt förbjudit mig att gå på fester eller att umgås med personer som hon anser inte varit bra för mig.
Man kan säga så här att våran relation är i botten och allt detta är hennes fel som inte kan fatta att jag kanske också vill leva och att jag faktiskt sedan snart två år tillbaka är myndig. (Hon sparkade nästan ut mig ur huset när jag talade om för henne att jag skulle göra en tungpiercing för ett halv år sedan)
Hur ska jag få min mamma att acceptera att jag inte länge är 15-16 år? Hon förstör faktiskt mer än gör nytta i mitt liv just nu. Tacksam för hjälp hos er mammor med döttrar i samma ålder!