• Anonym

Muslimsk dating - diskriminerande mot svenskar

Nu har invandrarna börjar starta egna datingsidor för muslimer där vi svenskar inte är välkomna, undra om vi nu kan ropa på rasism och diskriminering som säkert hade hänt om man det fanns en datingsida för bara kristna  svenskar där ingen annan var välkommen.

Ni kan se själva, www.muslimdating.se

Rätt eller fel och är det diskriminerande?

• Svar på tråden Muslimsk dating - diskriminerande mot svenskar
  • cpOFFER

Ska starta en datingsajt enbart för vita svenskar. Eftersom jag inte är intresserad av andra.

• Anonym
    Muslimah84 skrev 2012-02-16 19:56:21 följande:
    Svenskar får ju registrera sig där, så länge man är muslim.

Jag ser inte problemet, det finns ju datingsidor för kristna. Finns säkert för andra religioner också.

Såg en del inlägg om att det inte finns svenska muslimer. Här är en. Svenska förfäder sen många generationer, duger det? Konverterade dessutom innan jag träffade min man.
    om man konvarterat då e du muslim ,då ska det räcka tycker man
  • Anonym
    Moppepojke skrev 2012-03-06 06:52:17 följande:
    Ska starta en datingsajt enbart för vita svenskar. Eftersom jag inte är intresserad av andra.
    Vad fan , jag tror inte på dejtingsajter , inget sånt , jag tror på kärlek vid första ögonkastet.svensk eller ej  spelar roll om jag vill träffa en från annat land då gör jag det.
  • TrendyFarsa
    Anonym skrev 2012-02-08 09:39:57 följande:
    Nu har invandrarna börjar starta egna datingsidor för muslimer där vi svenskar inte är välkomna, undra om vi nu kan ropa på rasism och diskriminering som säkert hade hänt om man det fanns en datingsida för bara kristna  svenskar där ingen annan var välkommen.

Ni kan se själva, www.muslimdating.se

Rätt eller fel och är det diskriminerande?
    Om man nu så gärna vill dejta muslimer så kan man ju bara besöka Alby värdshus och ha så trevligt...
  • tjockisen86

Jag har inte läst övriga svar...
    Jag tycker dock att detta kan vara en bra grej ifall det minskar det där med bortgifte och att kvinnan (och mannen) istället får välja sin egen partner.

• Anonym

Men det är väl inte diskriminerande! Klart att en troende muslim vill gifta sig med en troende muslim! Jag som judinna ville också gifta mig med en jude, av praktiska skäl. Det är ju en livsstil. Om personen sedan är svensk, sydamerikan, indier eller vad som spelar ingen roll. Religion är inte etnicitet.

• AA2012
    Anonym skrev 2012-03-06 06:41:53 följande:
  • Anonym
    TrendyFarsa skrev 2012-03-06 08:14:22 följande:
    Om man nu så gärna vill dejta muslimer så kan man ju bara besöka Alby värdshus och ha så trevligt...
    jasså så det finns inte muslimer naturligt utan för såkallade värdshus ,som funkar som naturligt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-06 08:17:02 följande:
    Men det är väl inte diskriminerande! Klart att en troende muslim vill gifta sig med en troende muslim! Jag som judinna ville också gifta mig med en jude, av praktiska skäl. Det är ju en livsstil. Om personen sedan är svensk, sydamerikan, indier eller vad som spelar ingen roll. Religion är inte etnicitet.
    vill och vill, där fuinns inga val troro jag, därför det skulle aldrig funka tillsammans med en religiöst troende  och en i som inte är så religiös . Muslimer är många , med olika synsätt , levnad .
  • Anonym

Jag känner ett tjugotal muslimer som är "etniska" svenskar/konvertiter. Religion är inte ngn etnicitet.

• Bedhead

Skaffa ett jobb TS. Eller åtminstone en vettig hobby.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • TrendyFarsa
    Anonym skrev 2012-03-06 09:40:07 följande:
    jasså så det finns inte muslimer naturligt utan för såkallade värdshus ,som funkar som naturligt.
    Jag vet att det är många muslimer som besöker nämnda etablissemang så chansen för dejt torde vara god för den som är intresserad.
  • Anonym
    MammaPlutt skrev 2012-03-06 10:40:04 följande:
    men det är ju en religös dating-sida. Inte invandrar-dating-sida. Stor skillnad.
    exakt, det e skillnaden på muslimer religiösa o icke religiösa.
  • Anonym (Praktisk)

Nej det är inte diskriminerande - vem fan skulle vilja ha de muslim - häller campingsemester Spöke 

• Anonym

Varför skulle dom inte få ha egna sidor?
    Så skönt tycker jag för jag har inget som helst intresse av att dejta en muslim, skulle aldrig någonsin falla mig i så har dom egna sidor så slipper jag dom på min egna dejting sida!
    Egentligen så är det ju det det optimala läget... "lika barn leka bäst" och har man ingen tanke på att man någon gång skulle kunna konvertera till islam så är det underbart att det finns sidor dom kan hålla sig till och sidor man själv kan hänvisa till dom gångerna muslimer försökt "bjuda ut en" på div sidor :)
    Skitbra tycker jag och dom det stör kan ju bara låta bli att vistas på deras sidor!

Svar på tråden Muslimsk dating - diskriminerande mot svenskar