• 4ever

Alla andra men inte vi, känns det som.

Jaha, nu har man hamnat där man aldrig trodde att man skulle. Man brukar ju tänka det händer inte mig... Men nu är man där, bland de barnlösa. Många bekanta, gamla vänner, en och en hör man hur de blir gravida innan man själv hunnit bli det fastän man försökt längre... Jag trodde jag aldrig skulle känna så, men det börjar bli tröttsamt att se alla andra lyckas medan man själv inte ens står på ruta 1 än. Är 24 år...

Slutade med p-piller i september 2010. Trodde jag skulle få min mens som vanligt (hade regelbundet medan jag åt p-piller.) Veckorna gick och gick, sedan gick månaderna också... Den kom aldrig.
    I april 2011 sökte jag mig till gyn. Fick provera för att försöka starta min kropp, som gyn uttryckte det. Testade med äl-test, negativt utslag alltid. Efter sommaren 2011 gick jag tillbaka till henne och fick då även pergotime, tog 2 enkelkurer. Det enda jag fick av dessa tabletter var en vattenfylld cysta på äggstocken, som gjorde ont som f*n. Gyn rekommenderade inte att jag skulle fortsätta med pergo eftersom min kropp svarat så på det. 
    Så nu är man här, väntar på att få starta med en utredning i början på mars. Någon som vet hur det går till vad de gör för prover mm? Skulle vara jättetacksam om någon erfaren kunde berätta vad man ska fråga och se efter. 

Provade för övrigt att ta bidrottninggele sedan 17 januari (började utan mens). Varför inte testa medans man ändå väntar. Men det enda jag verkade få av det var mens nu idag på den 21a bidrottninggele-dagen... Har iofs haft mensvärk några dagar, trodde det bara var BDG som gjorde att jag fick ont i magen. Men att få mens är ju ett bra tecken iaf. Är det någon BDG-expert härinne så är jag tacksam för all info! 

Aja önskar alla lycka! Ha det gott!

• Svar på tråden Alla andra men inte vi, känns det som.
  • Bmblebe

För mig går det bra :) trots att illamåendet är kvar och ryggen förstör en del av glädjen ;)
    Just nu måste hormonerna varaextrema för mitt humör och så vidare är gräsligt och det känns som att jag brottas med mig själv just nu.. Inte fått svar från försäkringskassan än om pengar heller så det känns lite drygt men jag lär väl se :0 har börjat känna av liten mer och mer men än har inte sambon lyckats men jag kände faktiskt utan på magen igår ;)

Hur går det för dig? Hänt något mer?
    Nej jag har inte provat det där du skrev om , jag provade rosenrot den månaden jag plussadefaktiskt plus folsyra då :) och så tryckte jag i sambon zink och folsyra och ja jag har ju Ingen aning ifall det var det som gjorde det eller bara ett flyt att det tog just den månaden?

• Bmblebe

Väldigt längesen någon skrev här :( hur går det för er ? Hur är det med er ?? Jag är i v29 nu så tiden tuffar på frammåt vilket är skönt ...
    Tänker på er !!
    Kram

• 4ever

Heeeeej
    Hur är det med er o hur går det?
    Jag bytte telefon så jag har inte haft tillgång till appen på min nya men startade min gamla för att kolla in här :)
    V 29 wooow tiden går alltså :) härligt!
    Något nytt? Vet ni könet på bebisarna eller har ni låtit bli?
    Själv väntar jag på tid för det första besöket på sahlgrenska... Går ju inte direkt i ilfart...

Tänker på er o hoppas allt är bra

• ljusa

Vi har försökt sedan Juli-!2.

BIM; 1/3 ÄL; 17/2 FL; 15-18/2
  • Bmblebe

Hej hur går det för er tjejer ??? Hänt något nytt 4ever?

Och curry hur går det för dig? Minns inte hur långt före mig du var men kanske har ni er lille hos er nu?:)

Jag går in i vecka 37 imorgon och längtar så efter vår lilla , börjar vara less på att vara otymplig och gravid men jag som är så rädd för att föda barn tror att det finns en anledning att man ska bli så less så här på slutet för då vill man verkligen bara ha ut den lille på ett eller annat sätt ;)
    Jg går bara hemma med gravidpeng just nu och det är skönt men blir lite rastlös emellanåt ..

Hoppas allt är bra med er och att du kommer någon vart 4ever , hoppas verkligen på er :)

Kram tjejer

• 4ever

Hej
    Nja nytt o nytt tog sista provera tabletten idag så mens snart sedan start med sprutorna osv... Vet inte har inte tänkt på dett så mkt än allt kommer väl efter återföringen den jobbigaste tiden.

Det var roligt att höra från dig bmblebe :) spännande när är bebis beräknad ? Skönt att han/hon kommer ut snart :) härlig tid ni kommer att ha framför er :)

Kram på er

• Bmblebe

Va kul att höra från dig 4ever , ska hålla tummar och tår denna gång och hoppas att det tar sig och att det lilla miraklet stannar kvar :) du får hemskt gärna hålla mig / oss uppdaterade med hur det går !!

Jo det är skönt att tiden börjar gå mot sitt slut, börjar vara övervänt, söker anledningar till att det ska vara på G men allt står stilla :/ beräknad 7e april så 9 dagar kvar till BF och jag hoppas så innerligt att vi inte ska gå över tiden ;S hade hoppats att liten ville komma i mars men det börjar vara lite tight om tid nu ;)
    Näe men jag är fortfarande jätte rädd för förlossningen och hoppas bara att den ska må bra , och att liten ska komma ut frisk och kry och helst inte så jätte stor vilket jag är rädd för;) men men förhoppningsvis ska det gå bra och ut kommer nog h*n på ett eller annat sätt ;)

Hoppas vi får någon uppdatering från curry snart också ;S!! Hoppas de är uppslukade av bebis lyckan och att det inte har hänt någonting, blir lite orolig ..

Kram på er tjejer

• 4ever

Hej!
    Hur har det gått för dig bmblebe? Har bebis kommit nu? :) håller tummarna spänt! Förstår att man bara vill få ut ungen när det går mot slutet, alla som varit gravida i min krets har sagt samma :)

Ja, man blir orolig för curry men ja vi hoppas de är uppslukade av lyckan :)

Jag själv håller på me sprutor, ska på äp på måndag. Nervös för att de ska göra ont för det är tydligen många ägg som är på g.
    Tiden går fort, har inte hunnit tänka o räkna sprutdagar som förra gången. Ganska skönt. Försöker inte bygga upp för stora hopp heller...

Tack för dina dina tummar det behövs ;)

Kram

• Bmblebe

Ja vi hoppas det är lyckan som håller henne borta och att allt är bra och att vi får någon uppdatering :)

För mig går det trögt BF+11idag och ingen bebis vill ut:( jag är livrädd för att föda , hur stor kommer den här lille vara innan den kommer ut lixom :( ?
    Jag vill så gärna att den ska komma ut nu ... Börjar bli riktigt tungt .. Tar ont överallt och har riktigt svårt att andas ( gissar att bebis trycker mot alla de ställen ;) och är så less på att folk ringer smsar och frågar varje dag om bebis har kommit ... Jag blir så less uttjatad och utmattad av allt tjatande och lixom ni kommer få veta tids nog när bebis är ute att den har kommit ...
    Har möte på special mvc på lördag.. Då ska de mäta fostervatten, kolla hjärtljud med kurva och och göra vaginal undersökning. . Det kan hända att de sätter igång mig då, men det kan hända att om allt ser bra ut får vi vänta ytterligare några dagar ..
    Jag tänker dock stå på mig för igång sättning på lördag då jag tycker att även mammans välmående borde spela in ?! Jag känner ju som så att jag kommer inte orka om det fortsätter dra ut på tiden :( men men snart kanske vi har vår lille hos oss :)?

Hur gick äggplocket för dig ??
    Hoppas det gick bra och det måste ju trots allt vara rätt så skönt att inte hinna räkna och hålla på utan att det bara händer lixom , man blir kanske inte lika stressad då?
    Hur var det där fick ni fler ivf eller var ni tvugna att betala själv ?
    Och hur var det de fungerade efter äggplock osv ? Jag håller tummarna stenhårt för dig nu !!!

Kramar

• 4ever

Hej.
    Oj! Att det kunde dra ut på tiden såååå många dagar? Ja bebis tar väl upp mkt plats nu :) så kan tänka mig att det är lite obekvämt o svårt att andas.
    Ah vad jobbigt att bli uttjatad av alla frågor om bebis har kommit! Jag tror de märker när bebis har kommit ;) tänker på dig idag, du skulle till special mvc! Hoppas verkligen att det får bra för dig jag tycker verkligen du skall stå på dig om igångsättning om du känner att det är rätt. Man måste ju absolut få bestämma själv om hur man vill ha det o det e ju så många dagar över BF. Men jag vet de e svårt att få sin vilja o bli lyssnad på riktigt tycker jag. Läkarna vet bäst o har ingen lust att lyssna på vad man känner. Jag bad om att få mer än 2 veckor progesteron utskrivet. Har läst att det finns folk som tar det till v12 o speciellt bra om de har pco. Men nej hon sa "neeej, vi skriver bara ut 2 veckor. Vi brukar göra så" tänkte bara aha men om det ni BRUKAR föra inte passar mitt fall då? Känns ofta nu att de går på rutin drar alla över en kam typ o inte efter varje fall. Aja men som tur hade jag progesteron kvar från förra försöket. Över 100 vagitorier så jag sa inget om det utan lät dem snällt skriva ut 2 veckor till... Så nu har jag tills vecka 12 om jag snålar o tar 2 per dag. Man litar ju inte direkt på sin kropp.

Jo äp gick bra. 12 ägg hälten icsi o hälften vanligt att de fick mötas i en skål. Av icsi blev 2 befruktade o av de vanliga blev 3. O en i frysen o en till mig. Inget wow. Sist hade vi 6 till frysen fast av 20 ägg då.
    Nej vi gick ju privat först. Nu går vi på sahlgrenska man har 3 gratisförsök där o sen får man väl betala igen privat om de inte skulle gå.

Testade idag för att se om ovitrelle (äl sprutan som innehåller hcg) har gått ur kroppen o det har den. :)

Hoppas det går bra för dig idag! Håller alla tummar o tår kram!

• Bmblebe

Fortfarande ingen bebis här :( besöken hos spec mvc har gått jätte bra och allt har sett så bra ut så ingen igångsättning på mig ..

Var in i lördags och i måndags .. Sen ska jag in imorgon igen och om bebis fortfarande inte velat ut så kommer jag få igångsättning på torsdag .. Känns nervöst men bra att på något sätt se ett slut på det hela .. 16 dagar över tiden idag ;S
    De kände på tappen i lördags , då var den mjuk men inte öppen .. I måndags var den mjuk och hade börjat öppna sig så hon kunde göra en hinnsvepning ..

Idag har jag mått riktigt illa och spytt och knappt fått i mig någon mat men det "positiva " i det eländet var i alla fall att slemproppen gick då så det går åt rätt håll i alla fall .. Hoppas hoppas något drar igång inatt så jag slipper bli igångsatt :)

Läste en som delat vad en mamma skrivit som hade blivit igång satt med cytotec vilket tydligen INTE är bra , då hon fick massor av komplikationer livmodern sprack och både hon och barnet var nära att förlora livet .. Hon förlorade allt blod i kroppen 2 ggr ;S så ja imorgon vill jag veta precis vad de använder sig av och hur allt funkar :(

Ja tyvärr är ju läkare väldigt hårda och vill oftast inte alls ändra sig om de tycker att något ska vara på ett visst sätt och inte kan förklara varför heller !! Skönt att du kunde lösa det själ i alla fall ;)

Skönt att det gått bra , men vad är icsi och va är vanligt :p? Skönt att du i alla fall har tre grstis försök nu , men jag ska hålla tummarna HÅRT för att det inte behövs fler !!

Har de satt in befruktat ägg än eller väntar man eller hur fungerar det där ?

Tack för tummarna och tårna , de verkar dock inte hjälpa att få den lille att vilja komma ut ;) men snart så kanske :)
    Håller hårt för dig också !!:)

• 4ever

Nämen! Det var då en envis liten plutt som verkar trivas inne i värmen :) han väntar nog på att värmen skall komma här ute i världen ;)

Men stackarn! Mår du lite bättre nu då? Hur kom det sig att du mådde så dåligt? :(

Så bra att de kollar upp dig så ofta så verkligen allt är under kontroll. Om slemproppen har gått (hur vet man det kommer det liksom ut en plopp?) så e det väl ändå nära? Hoppas verkligen att bebis bestämmer sig att komma ut nu av sig själv efter det där jag läste om medicinen som inte ens är bra! Usch! Jättebra att du har koll på det och verkligen följer upp vad de har tänkt att använda osv. Man vill ju inte riskera varken mammas eller bebis liv.

Vanlig ivf är när äggen o spermierna möts i typ en skål och "fixar sig själva" icsi är att en embryolog tar en spermie o för in i ägget med en supertunn nål. Jättehäftigt skulle vilja se det nån gång.

Ja äggplocket räknas ju som ägglossning. Beroende på hur många ägg man får ut oldas dem olika många dagar. Har man få ägg odlas de oftast 2 dagar, har man många så odlas de i 5 dagar. Sedan återför man dem i livmodern. Jag fick ett befruktat ägg tillbaka 17 april alltså precis en vecka sedan. Så jag ska tjuvtesta på fredag mohaha.

Idag har jag haft mensvärk från helvetet. Eller har det ännu, därför jag inte kan sova :( haft lättare mensvärk i måndags också. Men den verkar bara bli värre! Vet inte om det är positivt eller negativt kan ku vara både och.

Men om jag får plus kommer man vara extremt orolig ändå, pga av de 2 tidigare mf :(

Aja ska försöka somna nu! Hoppas det gör bra för dig alltså! Måste hålla mina tummar o tår hårdare verkar det som ;) tack för dina lyckoönskningar :D i need!

• 4ever

Tänker på dig! Hoppas allt går bra och är bra!

Själv är man hemma ensam sedan några dagar och kommer vara det 2 veckor till. Blir minst sagt galen hatar att vara hemma själv. Dessutom var jag så duktigt smart att jag tjuvtestade idag på bim-3 (eller rd 9) och fick minus. Så nervös som ett as är man också nu på köpet.

Men jag håller tummarna för dig att fet går bra med allt för dig :) (man undrar ju om bebis har tittat ut såklart, och om det är en pojke eller flicka)

• 4ever

Nej du... Fick min mens i måndags på bim. Så det blev inte ens något den här gången men det gör inget bättre det än att få mf känns det som. Så ska göra nästa försök efter sommaren i augusti tar ledigt nu haha. :) antaaar att h*n kommit :) ta hand om er

• Bmblebe

Men vad tråkigt :( känns det bättre för dig att vänta till efter sommaren ?
    Du verkar trots allt ta det rätt bra och verkar rätt så lugn !?

Nu är han äntligen här vår lilla Ludwig ... Skriver om förlossningen här den var inte så rolig så du behöver inte läsa om du inte vill ;)

Hade 2 grymt tunga dagar på förlossningen då jag blev igångsatt i torsdags ..
    Hade förvärkar från 4 på eftermiddagen tyvärr var det bara pinvärkar och jag hade inte öppnat mig någonting och värkarna hade då varat i 45 sekunder och sen paus i 30 sekunder .. Det var tungt och hemskt och jag var redan helt slut .. Fick morfinspruta för att kunna sova men vaknade trots det av varje värk .
    Dagen efter hade jag helt plötsligt öppnat mig 6 cm så de tog vattnet och värkarna fortsatte att vara hemska .. Jag fick ryggmärgsbedövning direkt och värkstimulerande dropp .. Det gick väldigt sakta framåt för mig och jag fick ondare och ondare trots smärtStillandet och jag tyckte att lustgasen bara var otrevlig och blev illamående .. Fick 4 "extra doser" med ryggmärgsbedövning som inte hjälpte .. Tillslut var det så hemskt att jag stod och hyperventilerade och tog mig inte upp i sängen , var då öppen 10 cm . Hon beslutade då att jag skulle försöka krysta ut barnet fastän jag var helt slut hade så ont och inte ens fick upp benen i gyn stöden för att ryggen inte samarbetade ..
    När jag väl fått upp benen så hände det ingenting när jag krystade , var som att min kropp inte fungerade ? Och till slut så gav dom upp och det blev kejsarsnitt..
    Jag var alldeles för slut min kropp var för trasig,. Blev glad när jag blev erbjuden kejsarsnitt och allting gick bra där , förlorade rätt så mycket blod men inte så att det var för mycket utan jag fick sen vara med vår älskade kille som är HELT perfekt :)

Han vägde 4215 och var 53 cm lång , så det. Var en stadig bit ;)
    Han mår alldeles utmärkt och förgyller verkligen våra dagar :) jag har rätt så ont i snittet men det är som en bagatell ;) dessvärre har både sambon och jag drabbats av förkylning och hög feber så det är verkligen tur att vi har en snäll bebis :)
    Oj nu blev det här en hel uppsats ;)

Svar på tråden Alla andra men inte vi, känns det som.